Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
EMC-publicatie Gerrit van Bruggen – The Connected Consumer Alva van Beek

The European Marketing Confederation – waar NIMA deel van uitmaakt – publiceert regelmatig papers van vooraanstaande marketingwetenschappers die met steun van het EMC onderzoek verrichten naar actuele marketingvraagstukken. Deze publicatie verscheen in februari 2018: Introduction: Information Technology and Marketing Advances in Information Technology (IT) have greatly affected the marketing function, creating opportunities as well as …

Lees meer
NIMA en NEVI slaan handen ineen voor register MyCareer Alva van Beek

Amsterdam/Zoetermeer, 5 februari 2018 – Vanaf nu is er een centrale plaats waar de diploma’s van zowel beroepsvereniging NEVI – voor inkoopprofessionals – en NIMA – voor marketingprofessionals – worden getoond.  Op www.mycareer.nl garanderen NEVI en NIMA de echtheid van de getoonde diploma’s. Daarnaast worden de gediplomeerde professionals in de gelegenheid gesteld zich extra te …

Lees meer
‘Een goede marketeer wordt snel verliefd’ Alva van Beek

Marc van Eck, managing partner van Business Openers en voorzitter van College van Register Marketeers, meent dat marketing op strategisch niveau beter op de kaart staat in de directiekamer dan pakweg vijf jaar geleden. Daar wilde MarketingOnline graag wat meer over weten. Het draait minder om dat wat de marketingafdeling doet (folders produceren, filmpjes maken …

Lees meer
Test in 15 minuten je marketingkennis Alva van Beek

De stofwolken van de jaarwisseling zijn gaan liggen, de goede voornemens weer zorgvuldig opgeborgen en veel marketeers zijn overgegaan tot de orde van de dag. Intussen maakt ook Team NIMA de balans op en eind 2017 zijn we blijven steken op 400 deelnemers aan de snelle marketing-scan in de vorm van de MQ-test die in …

Lees meer
(Column Martin Huisman): Hé hyperspecialist: ‘get your marketing-T in shape!’ Alva van Beek

Sinds een jaar of wat duikt links en rechts het fenomeen T-shaped-marketeer op. Heel kort door de bocht omschrijft dat een professional die én de basics van het marketingvak – niet alléén online marketing – goed onder de knie heeft, gecombineerd met een hyperspecialisme. Zeg iemand met een algemeen NIMA A of B-niveau die daarbij …

Lees meer
Van Belleghem tot NIMA B2B: ‘Digital revolution, lead or die?’ Alva van Beek

Inspired by the leaders. Steven Van Belleghem liet voor 100 ervaren b2b marketeers het jaar ontzettend goed beginnen bij 3M. Hij liet er ook geen twijfel over: als b2b marketeer heb je anno 2018 maar één obsessie nodig: je eindklant in het vizier. ‘Platforms are eating the world’. De leader power ligt in de VS …

Lees meer
(Recensie) The future of shopping Alva van Beek

Auteurs:           Jorg Snoeck & Pauline Neerman Uitgever:       Van Duuren management/Lannoo Campus EAN:                 978908254227 – Eerste druk 2017 Trefwoorden:  Retail, management, marketing Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer | Januari 2018     De subtitel luidt ‘waar iedereen een retailer is’. Is het nu een …

Lees meer
(Recensie) Voorbij de startup mania Alva van Beek

Auteurs:           Jan-Willem van Beek, Rutger Huizenga Uitgever:       Businesscontact ISBN:                978 90 470 10647 Eerste druk:    2017 Kernwoorden: innovatie, startup Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer –  januari 2018 De titel en ondertitel van dit boek hadden beter omgekeerd kunnen zijn. Om …

Lees meer
Career Booster Alexandra van der Vloed: ‘Iets meer gevoel op de vloer’ Alva van Beek

Door Alexandra van der Vloed* De retailmarkt is aan enorme verandering onderhevig. We zien bijna dagelijks voorspellingen uitkomen, dus even rustig bijkomen is er niet bij. Het voelt meer als werken in een enorme windhoos, waarin je snel een strohalm moet vastpakken, voordat je wordt meegetrokken. De traditionele retailer moet zichzelf continu opnieuw uitvinden en de …

Lees meer