Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Nieuw! NIMA Business Game (powered by DIG): De toekomst van business learning Alva van Beek

NIMA organiseert op 26 september 2018 de pilot ‘NIMA Business Game‘. De business game is ontwikkeld (onder de naam DIG Business learning game) door Jean-Claude Larréché, Emeritus Professor Marketing en de Alfred H. Heineken Chaired Professor of Marketing bij INSEAD. Larreché is ook de man achter verschillende marketinggerelateerde simulaties zoals Markstrat. Mede-initiatiefnemer van DIG was …

Lees meer
(Interview) Societal Brand Impact in tijden van woeste marketing-KPI’s Alva van Beek

Het past prachtig bij de tijdsgeest waarin het steeds belangrijker lijkt te worden gevonden dat je als bedrijf en merk een positieve bijdrage levert aan mens en maatschappij. Anderzijds heb je als marketeer wel gewoon te maken met targets die liggen op het terrein van omzet, afzet en – als het meezit – ook wat tevreden …

Lees meer
Onderzoek BNO & NIMA naar marketingdesign: doe mee! Alva van Beek

  Al een aantal jaar wordt in het UK een zeer relevante onderzoek ‘What Clients Think’ uitgevoerd. Wat willen marketeers die opdrachten verstrekken aan designbureaus? Wat zien zij als toegevoegde waarde van ontwerpers en agencies? Wat kan en moet beter? Het Bureau Nederlandse Ontwerpers (BNO) en NIMA hebben samen met Design Management Netwerk (DMN) het …

Lees meer
Wijziging NIMA Sales Examens per 1 september 2018 Alva van Beek

Per 1 september neemt NIMA de inhoudelijke en logistieke ontwikkeling van de NIMA Sales Examens terug van de Associatie. NIMA A1 en B1 Sales De digitale NIMA A1 en B1 Sales Examens worden vanaf 1 september afgenomen door NIMA in samenwerking met Lamark. Naar verwachting kun je je vanaf medio augustus 2018 voor de NIMA …

Lees meer
Kotler leeft nog: Marketing is meer Alva van Beek

Vorige week zaten we met de nog best verse M!-redactie aan de colaatjes en thee op een Amsterdams terras. Heisessie in de stad. Brainen over ’things to do some day’. En je kent het: van punten die eigenlijk per direct zouden moeten worden aangepast, waaide het gesprek in de richting van weidse vergezichten. Mooi proces. Aan ideeën …

Lees meer
ROC van Amsterdam en Flevoland gaat samenwerking aan met NIMA Alva van Beek

Amsterdam, 16 juli 2018 – Het ROC van Amsterdam en Flevoland (ROCvA) is een samenwerking aangegaan met NIMA, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. Doel van de samenwerking is het digitaliseren van onderwijs en het inbedden van online marketing binnen het regulier onderwijs. ROCvA gaat examens afnemen in Basiskennis Marketing en NIMA A Marketing; twee niveaus …

Lees meer
Afleggen NIMA Examen flexibel te plannen met nieuwe digitale toetslocatie Alva van Beek

NIMA gaat vanaf 1 september 2018 voor zijn examens logistiek samenwerken met Lamark, dat een landelijk dekkend netwerk aan digitale toetslocaties biedt. NIMA examineert al jaren digitaal maar wil de examens nog meer flexibiliseren, zodat iedereen examen kan doen op een moment en plaats naar keuze. Met het landelijke dekkend netwerk aan digitale toetslocaties, is dit …

Lees meer
(Recensie) Negativiteit mania – De waan van het negativiteitsdenken Alva van Beek

Eindelijk leven we sinds verschillende decennia in een hemel op aarde. Verschrikkelijke ziekten, oorlogen of armoede zijn grotendeels uitgebannen. Als je populistische partijen, Twitter of bijvoorbeeld de publieke omroep moet geloven dan is dit geenszins het geval. Depressiviteit onder de westerse bevolking viert hoogtij. Hoe kan dit “ in hemelsnaam”? Auteur: Rijn Vogelaar Uitgever: AnderZ EAN: 978 …

Lees meer
Winnaar NIMA MQ Test 2018 bekend Alva van Beek

De Nationale MQ Test 2018 heeft een winnaar. In de afgelopen maanden hebben bijna 750 professionals deelgenomen aan dé marketingtest van het jaar. Een spannende strijd waarin de overwinning met een bijzonder klein verschil is behaald door niemand minder dan Martin Danko, Managing Consultant bij HCL Technologies. De 2e plaats is voor Klaas Klunder, Director …

Lees meer