Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Álles over marketing in het nieuwe Jaarboek De redactie

Opstelling is rond: Er zit weer een kloek printje aan te komen. Het nieuwe NIMA Marketingfacts Jaarboek is onderweg. Met de huidige auteurslijst hoeven we er ook niet meer bescheiden over te zijn. Wat ooit begon als het heetste boek voor online marketeers groeide uit tot het meest complete handboek voor iedereen die in marketing …

Lees meer
Digitale skillset marketeers: Het is hopeloos De redactie

Oplossing: Investeren in voortdurende ontwikkeling marketingteams. Nieuw onderzoek van het Chartered Institute of Marketing (CIM) stelt dat marketeers het innovatietempo op het gebied van nieuwe marketingtechnologieën en zich snel ontwikkelende sociale mediaplatformen niet goed kunnen bijhouden. De digitale skillset laat zwaar te wensen over. Het is hopeloos, want de ontwikkelingen gaan sneller en sneller. De enige oplossing: permanente educatie. Niet onlogisch, …

Lees meer
Internal branding; hoe je de binnenkant met de buitenkant verbindt De redactie

Lara Molendijk: ‘Mijn overtuiging is dat sterke merken, beter dan de politiek, een positief verschil kunnen maken in de wereld.’ De NIMA Internal Branding Community heeft sinds het begin van dit jaar een nieuwe voorzitter. Lara Molendijk neemt het over van haar voorganger Joost van Gelder. Joost: ‘Vol trots en vertrouwen draag ik het stokje …

Lees meer
Adformatie, NIMA en PIM stoppen met Dutch Marketing Awards De redactie

Na een aantal succesvolle edities hebben Adformatie, NIMA en PIM in goed overleg besloten niet verder te gaan met de Dutch Marketing Awards. Het huidige tij en de mogelijke scenario’s voor events dwingen tot een strategische heroriëntatie en hebben de organisatie doen besluiten niet door te gaan met de prijzen en het evenement in de …

Lees meer
Van de metaverse tot merkinclusiviteit, 5 digitale trends voor 2022 De redactie

2022 wordt het jaar van digitale werelden, technologische doorbraken en impactvolle innovaties Het jaar 2022 heeft flink wat in petto voor ons op het gebied van digitale werelden, technologische doorbraken en impactvolle innovaties. We kampen met andere uitdagingen, maar zien genoeg kansen om bedrijven sneller dan ooit te laten groeien. Dit zijn de belangrijkste digitale …

Lees meer
Marketing Break: Ons NIMA De redactie

De marketingpodcast van NIMA en SRM. Ook in het nieuwe jaar kan je je laten inspireren door onze nieuwe podcasts Marketing Break! In deze podcasts van NIMA en SRM gaat marketingdocent en –strateeg Karel Zwaan in gesprek met experts en vakgenoten uit marketing- en reclameland. Het doel? Van elkaar leren over het mooiste vak dat …

Lees meer
Gebruik Google Analytics mogelijk binnenkort verboden, waarschuwt toezichthouder De redactie

De Autoriteit Persoonsgegevens heeft zijn technische handleiding een update gegeven naar aanleiding van een uitspraak in Oostenrijk. Websites die gebruikmaken van Google Analytics, moeten opletten. Het gebruik van de analysesoftware wordt mogelijk snel verboden, waarschuwt de Nederlandse toezichthouder Autoriteit Persoonsgegevens (AP). De AP doet deze waarschuwing naar aanleiding van de uitspraak van de Oostenrijkse privacytoezichthouder, …

Lees meer
Consumenten vinden sportsponsoring-bemoeienis crypto en gokken maar niks De redactie

Ondanks dat gokken vaak een nauwe band heeft met sport, zegt slechts 12% dat dat ook geschikte sponsoren zijn van professionele sport Aan de vooravond van een jaar vol F1, Tour, WK en zodadelijk eerst een Olympische Winterspelen, heeft Brits onderzoeksbureau onderzoek verricht naar de financiering van topsport. Consumenten vinden auto-, technologie- en telecommerken de …

Lees meer
Britse bank: weinig last van Meta-boycot De redactie

Starling stelt dat wegblijven als Facebook-adverteerder ‘geen merkbare achteruitgang’ in marketingprestaties heeft veroorzaakt De Britse Starling Bank die in december stopte met adverteren op Facebook en Instagram om zijn  klanten te ‘beschermen’ heeft aangegeven dat het zijn beslissing niet zal terugdraaien totdat Meta financiële fraudeurs harder aanpakt die gebruik maken van zijn platforms. Het weghalen …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.