Verschillende bedrijfsleden van NIMA hebben een educatiebudget als onderdeel van hun jaarlijkse membershipsfee. Voor bedrijfsleden waarvan het NIMA-jaar van 1 januari tot 31 december loopt is het zaak om de laatste restjes educatiebudget op te maken. Wie niet via een bedrijfsbudget aan NIMA is verbonden, maar met grootste plannen rondloopt om in 2019 eens goed aan de persoonlijke educatie te gaan werken, kan tot 31 december een passe-partout aanschaffen voor het huidige tarief van € 1.450. Daarmee krijg je toegang tot (bijna) alle classes en events die NIMA voor zijn leden organiseert: masterclasses, mastercourses, workshops en bedrijfsbezoeken
Veel organisaties die member zijn van NIMA hebben een lidmaatschapsjaar dat gelijk opgaat met het kalenderjaar. Een aantal van hen heeft nog een educatiebudget over dat in dit jaar kan worden gebruikt voor het bijwonen van NIMA-classes. In november en december zijn nog een aantal classes te volgen waarmee marketingkennis kan worden verbreed of verdiept. Op 1 januari wordt het educatiebudget opnieuw toegewezen, aan de hand van het budget dat is verbonden aan het membership.
Voor marketeers met plannen is het verstandig om nu nog een ‘abonnement’ aan te vragen op de bijna 120 classes en events die NIMA organiseert. Ná 1 januari gaat het tarief voor passe-partouts omhoog, onder meer omdat het aantal professionals dat er gebruik van maakt enorm toenam in 2018 en de ‘mix’ in de klas tussen reguliere deelnemers en passe-partouthouders in verhouding moet blijven.