De genomineerden voor Dutch Marketing Talent of the Year zijn dit jaar (in alfabetische volgorde): Loes Meys (Parkmobile), Martine Boekestein (Rijk Zwaan) en Viola Rijnsdorp (T-Mobile).
Het aantal inzendingen voor Dutch Marketing Talent blijft jaarlijks groeien. De jury ziet in de inzendingen een aantal ontwikkelingen en noemt de kandidaten ‘ondernemend’. ‘Het zijn professionals die herkenbaar verder gaan dan de baan of rol die ze hebben van hen vraagt. Durf, ondernemerschap, eigenzinnigheid, aanhoudendheid en daadkracht zijn enkele van de termen die hen karakteriseren. Een andere ontwikkeling is de opkomst van de datagedreven strategie, waarbij steeds meer concrete merk- en campagneresultaten worden gedeeld.’
De jury bestaat uit Dennis Lith (Essent), Marc Lamers (Wageningen Universiteit en Research), Erik Hoogenhout (VanDoorne), Dorkas Koenen (Rabobank), Martin de Boer (Corendon) en Joris van Zoelen (Synergie/voorzitter). De prijs wordt uitgereikt op 29 maart tijdens de Dutch Marketing Awards in het KIT in Amsterdam.