Gediplomeerde Rick Damhuis scoort unieke NIMA hattrick
Ruim 150 marketeers en hun collega’s, vrienden en dierbaren hebben op 18 mei de eerste NIMA diploma-uitreiking van 2017 bijgewoond. In een feestelijke setting feliciteerden voorzitter Martin Huisman en manager Study & Exams Juriaan Gorter hen persoonlijk met het behalen van ‘de standaard’ in marketing. De meegekomen achterban werd daarbij ook expliciet in het zonnetje gezet: ‘Het draait allemaal om de gediplomeerden, maar zij hebben altijd familie of vrienden die het mede mogelijk hebben gemaakt. Die verdienen ook wel eens een applaus.’ In totaal hebben 447 mensen een NIMA Basiskennis, A, B en/of C Diploma behaald in het eerste kwartaal van 2017. Gediplomeerde Annemarie Eijsvogels ontving als allereerste professional het Diploma NIMA Non- Profit en Overheidscommunicatie.
Streng en zuinig
Zoals ook in 2016 stelde NIMA Top Marketing Club-member Randstad zijn geheel vernieuwde hoofdkantoor in Diemen ter beschikking om de verse lichting gediplomeerden uitgebreid op het schild te hijsen. Alle nieuwe diplomahouders zijn opgenomen in het diplomaregister van NIMA. Huisman wees er in zijn woordje tot de aanwezigen op dat het behalen van een diploma in marketing een prachtige mijlpaal is: ‘We hopen natuurlijk altijd dat mensen met A direct opgaan voor B, maar daar mag je ook best even mee wachten. Wat wél van groot belang is, is dat je het bijhoudt. Marketing verandert snel; inzichten veranderen en wie bijblijft en dat aan kan tonen heeft ook aantoonbaar meer kans op een gunstige verbetering binnen of buiten de organisatie waar hij of zij werkt.’ Inmiddels staan ruim 60.000 professionals geregistreerd als NIMA Diploma-houder. Huisman wees erop dat het NIMA bekend is, dat er onbewust, maar soms ook bewust wordt gefraudeerd met NIMA Diploma’s: ‘Sommigen hebben wel A1, maar geen A2. Anderen hebben ooit ‘begrepen’ dat een NIMA Diploma deel uitmaakte van een studieprogramma of hebben zelf een diploma in elkaar bedacht. Daar zijn we streng op en daarom wijzen we er ook graag op dat we zuinig zijn op jullie prestatie. Iedereen kan checken wat jullie hebben neergezet.’
Hattrick
Voorafgaand aan de uitreiking verzorgde Jocelyn Rebbens als best gewaardeerde NIMA Docent een presentatie waarin ze uiteen zette hoe je met een uitgekiende Personal Branding-strategie een positieve boost kunt geven aan je zichtbaarheid, vindbaarheid en presentatie. Een bijzonder compliment ging daarna uit naar Rick Damhuis die maar liefst drie NIMA Diploma’s in één keer ontving. Een prestatie die, voor zover bekend, niet eerder was vertoond in de geschiedenis van de beroepsvereniging voor marketeers: Hij behaalde NIMA A Communicatie, NIMA A Online Marketeer en NIMA B Consumentenmarketing. In totaal heeft Rick vier NIMA Diploma’s op zijn naam staan – in 2014 heeft hij NIMA A Marketing behaald.