Je kunt het bijna niet gemist hebben, onlangs werd de iPhone 7 met veel tamtam aangekondigd en losgelaten op de Nederlandse markt. Heb je wel eens naar een presentatie van Apple gekeken? Met een stalen gezicht wist Steve Jobs ons iedere keer weer te vertellen dat de nieuwe iPhone toch echt de allerbeste ooit was. Tim Cook (de opvolger van Steve als Apple CEO) heeft deze strategie moeiteloos overgenomen. In dit artikel deel ik tips om de strategie van Apple in te zetten voor jouw community.
Apple heeft het in de vingers om op hun eigen wijze een verhaal te vertellen. Dat zorgt er mede voor dat consumenten al ruim van te voren in slaapzakken in de rij liggen om de nieuwste gadget met het appeltje te bemachtigen.
De Apple-community bestaat uit trouwe fans die het merk een buitengewoon warm hart toedragen. Menig bedrijf, merk of community is jaloers op deze schare fans. Tijd om iets te leren van het befaamde bedrijf uit Cupertino.
Hoe zet je de strategie van Apple in om jouw community nog succesvoller te maken? Begin met het actief delen van content. Met een paar eenvoudige stappen zorg je ervoor dat actuele en relevante content jouw community een nieuwe impuls geeft en je leden vaker terugkomen en met elkaar in gesprek gaan. Laten we met de onderstaande 5 stappen aan de slag gaan.
Bron en volledig artikel: Frankwatching