Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Bij sierteelt hebben we te maken met een natuurproduct. Daarnaast hebben we te maken met het meest sierlijke product dat er in marketing bestaat. Wat is er mooier dan bloemen en planten?
Je bent zelf consument, wanneer je voor een schap staat te dralen en moet kiezen tussen chipssoorten, koffiemerken, shampooflessen, verstelzaagbakken of potplanten.
SNS Bank veroverde in juni met haar team de award voor ‘Beste Marketingbedrijf van Nederland’, juist vanwege de bijzondere, gewaagde en succesvolle manier van écht luisteren naar de klantwens.
Het is niet echt chique om je rechtstreeks op een concullega te richten. De P van ‘Prijs’ is slechts één van de instrumenten in je marketingpalet.
‘Bij Move the Crowd zijn we ontzettend enthousiast om onze uitbreiding van cursussen en samenwerking met NIMA aan te kondigen.’
Voor alle beroepsgenoten die met een licht gevoel van onbehagen staren naar de Things To Do-some day-lijst en de ene zoomcall alweer afwisselen met de volgende teamvergadering.
Het sneller realiseren van campagnes kan op vele manieren: van het toepassen van agile-achtige werkwijzes, betere keuzes maken, prioriteren, onnodige meetings uit de agenda halen, schalen van repeterend werk, inzetten van nieuwe tech,
In 2023 meldde 51 procent van de kandidaten zich aan voor een diploma waar ook echt ‘Marketing’ boven staat, maar ook NIMA Sales of NIMA Communicatie blijven onverminderd populair. Daarbij is NIMA A het meest afgenomen examen-niveau (63%).
De waarde van beeldende kunst heeft iets onvatbaars en tegelijk is het om allerlei redenen zo afhankelijk van ‘waardeperceptie’.
Het gaat niet om loyaliteit op zich, maar om wat loyaliteit oplevert in de zin van sales, herhaalaankopen, cross sell, customer lifetime value en de mogelijkheid om winstgevende prijzen te vragen voor je producten en diensten. In veel branches is de rek er wel behoorlijk uit
‘Ik heb een haat-liefde verhouding met Social Media. Ik raak daarvan in de war.’
In een tijd waarin echt slechte producten en diensten bijna niet meer bestaan, onderscheidend vermogen tussen merken minimaal is en zij (noodgedwongen) steeds meer op prijs concurreren, is het zaak meer te sturen op de daadwerkelijke waarde voor je klant. Functioneel, sociaal én emotioneel.
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.