Addressability in een wereld zonder cookies, hoe?

Wat kunnen buyers en publishers straks, in een wereld zonder cookies, nog doen op het gebied van addressability? Hierover spreken in de tweede aflevering van het IAB Nederland-drieluik ‘Cookieless era webinar’ niemand minder dan Bernard de Vreede, Data Strategy Benelux bij Ebay, Travis Clinger, Senior Vice President, Addressability and Ecosystem bij LiveRamp, en Slaven Mandic, Director of Advertising bij Mediahuis.

Hoe bereidt eBay/Marktplaats, dat zowel adverteerder als publisher is, zich voor op een cookieloze toekomst? Door vooral naar zichzelf te kijken en te focussen op de eigen doelgroep in plaats van de massa te volgen, vertelt Bernard de Vreede. En dat doen ze bij Marktplaats al jaren, want dat cookies en third party trackers eindig zijn, kan en mag voor niemand meer een verrassing zijn. Al sinds de introductie van de cookiewet en de AVG is Marktplaats bezig om nog transparanter richting de gebruikers te zijn over de data die het bedrijf van hen verzamelt. Zo legt het heel duidelijk uit waarom en zorgt het ervoor dat het dataverzamelen ook op een verantwoordelijke manier gebeurt.

Lees dit artikel op