Adviesraad NIMA Marketing Day sleutelt aan ultiem marketing-event



Op dinsdag 7 februari is de Adviesraad voor de NIMA Marketing Day bijeengekomen in Amsterdam. In totaal hebben ruim 25 NIMA Members deelgenomen aan de eenmalige brainstorm om te komen tot een programma dat zoveel mogelijk facetten van het centrale thema beraakt: ‘persoonlijke ontwikkeling in marketing, communicatie en sales’, belicht in de breedste zin van het woord. Veel van de meedenkers vertegenwoordigden een NIMA Community. De ideeën varieerden van ‘filter bubble-zones’ voor gelijke marketinggestemden tot een eindeloze rij bovengemiddeld innovatieve marketingcases en opvattingen.

Filterbubble
Zit er wel genoeg B2B in het event? Waar is de P van Pricing terug te vinden in de vastgestelde verticles? Is het evenement wel duurzaam genoeg? Zorgt die ene spreker altijd voor een volle zaal of is zijn moment of glory nu wel op z’n retour? Hoe voorkom je een informatie overload? Is de naam ‘seniorenontbijt’ wel geschikt als grappige verwijzing naar een vroege vogel-bijeenkomst voor Senior Marketing Professionals en Registermarketeers? Is er al gedacht aan een meer ethische visie op het vak en wie verwoordt die? Wordt de dag opgeluisterd met een échte ambient DJ of draaien we muzak? Of Death Metal om de boel even wakker te schudden en te illustreren dat een gezelschap marketeers geen gezelschap accountants is? Wat te denken van een een zelfverkozen lunch-filterbubble voor gelijkgestemden? En wat doet de organisatie als het warmer wordt dan 30 graden en de vaderlandse marketing-elite de zaaltjes uitsmelt? Het is tenslotte de langste dag. Aan een scherpe blik en bijzondere wensen ontbrak het de aanwezigen niet, maar er passeerden ook de nodige briljante invallen de revu, zoals de NIMA4Charity Hackatlon; een idee om goede doelen te helpen aan goede ideeën in een ‘one off-project team’ van NIMA Members.

Community
Op dinsdag 20 juni 2017 organiseert NIMA, beroepsvereniging voor professionals in Marketing, Communicatie en Sales, voor de eerste maal in zijn geschiedenis de NIMA Marketing Day, voor álle ruim 3.500 bij NIMA aangesloten professionals. Het nieuwe evenement vindt plaats in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met BBP Media. Belangrijkste onderliggende thema is ‘persoonlijke ontwikkeling in marketing, communicatie en sales’, belicht in de breedste zin van het woord. Een van de uitgangspunten is dat de NIMA-vereniging zelf aan de knoppen zit bij het samenstellen van het programma en elementen die de dag een eigen unieke uitstraling moeten geven. Om die reden is onder de 23 communities gevraagd om input, ideeën en inspiratie. Bovendien is een grote brainstorm georganiseerd in de vorm van een ‘Eenmalige NMD Adviesraad-bijeenkomst’, waaraan marketeers uit alle gelederen van de organisatie hebben deelgenomen.

Na een korte uiteenzetting over de opzet en uitgangspunten is het net opgehaald rond de tien verticles – thema’s die aansluiten bij de actuele marketingpraktijk. Buitengewone sprekers en onderwerpen werden daarbij uitgewisseld. Bovendien werd de dag en locatie zelf besproken.
In de loop van de komende weken worden sprekers benaderd en wordt het programma vastgesteld. vanaf 1 maart wordt het mogelijk om aan te melden voor de NIMA marketing Dag.