Aftellen naar de NIMA Marketing Day – vijf praktische tips voor bezoekers

Jazeker, we tellen af naar donderdag 20 juni waarop de derde NIMA Marketing Day zal plaatsvinden. Een goede voorbereiding is het halve werk. Voor iedereen die komt (of denkt te komen) hebben we een paar praktische tips op een rijtje gezet.

1 Check je registratie
NMD wordt strak georganiseerd en dat geldt dus ook voor de registratieprocedure: aanstaande woensdag ontvang je je e-ticket. Met de QR-code die hier op staat, kun je naar de registratiebalie. Check goed óf je geregistreerd bent. Alle bezoekers die zich zélf hebben geregistreerd of via hun bedrijf zijn ingeschreven hebben vorige week een persoonlijke mail ontvangen. E-mail gehad vorige week? Dan zit het goed met je registratie. Niks gekregen? Check eerst je spambox! Echt niks gehad? Check via de registratie van NMD of je goed ingeschreven bent.

2 Lees je in (dat kan in tien minuten)
NMD biedt een enorme keuze in marketingpresentaties en de bedrijven die de sprekers vertegenwoordigen. Let op wáár de spreker over komt spreken, want veel presentaties behandelen een specifiek deel van de marketingstrategie. Het blokkenschema staat sinds vorige week live en wordt ook uitgereikt op de dag zelf. Op de site kun je wat meer te weten komen over het onderwerp en de insteek. Voor veel presentatoren geldt dat ze specifiek over hun specialisatie komen vertellen op verzoek van de NIMA-organisatie. Ongeveer dertig presentaties worden in het Engels gegeven, ongeveer dertig presentaties hebben een specifieke B2B-signatuur. In het blokkenschema wordt dat expliciet aangegeven.

3 De P van plaats
We draaien er niet omheen: DeFabrique is een voormalige veevoederfabriek die geschikt is gemaakt voor events, dus sommige zalen zul je even moeten zoeken. We raden je aan om de plattegrond op de achterzijde van je programma goed te bestuderen. In het complex zelf zijn de zalen goed aangegeven, maar omdat het evenement plaatsvindt in meer dan twintig verschillende zalen, zaaltjes en hallen verdient het dus aanbeveling de indeling even op je in te laten werken. Team NIMA, Team BBP en de hosts en hostessen kunnen je helpen en herken je aan een grote button ‘Heb je een vraag?’.

3a De P van Plaats
We verwachten over de dag verspreid 1700 a 1800 mensen. Tijdens de key notes kunnen we de dán aanwezige mensen goed kwijt. NMD biedt daarnaast een programma in 15 zalen, met steeds 100 stoelen. Dit aantal is gelimiteerd om veiligheidsredenen en zaalhosts/hostessen mógen dit aantal dus ook niet overschrijden. Als je een presentatie ab-so-luut niet wil missen is het zaak om op tijd bij een zaal aanwezig te zijn, maar in alle gevallen is het raadzaam een ‘goede tweede keus’ achter de hand te houden. In veel gevallen weten de hostessen waar (in de buurt) een mooi alternatief te vinden is. Na afloop van de tweede key note zien we je graag terug op de NMD-borrel.

4 See you when I get there
Van eerdere edities weten we dat een deel van de bezoekers met de trein komt, anderen geven de voorkeur aan de auto. Beide zijn prima, maar het aantal parkeerplaatsen bij DeFabrique is nét toereikend (en een werkbaar parkeeralternatief bleek niet voorhanden). Om die reden voeren we al een tijdje campagne voor ‘Operatie gele rups’: kom met de trein als dat kán. Vanaf station Maarssen pendelen de hele dag gratis bussen, wandelen is ook goed mogelijk. Kom je tóch met de auto: kom dan op tijd, volg de aanwijzingen van de stewards en kijk of je iemand kunt laten meerijden. Je helpt ons enorm door efficiënt te reizen. Lees hier hoe je je reis naar DeFabrique voorbereidt.

5 Share the fun
NMD is van ons allemaal. NIMA is een beroepsvereniging en tezamen werkten er ruim 250 mensen aan de totstandkoming van dit event. Ga je naar NMD, ben je op NMD of kijk je alweer terug op NMD: we vieren een dag waarop we de kansen en mogelijkheden, de dilemma’s en issues, de trends en ontwikkelingen van ons vak een podium geven. In die zin hopen we uiteraard dat we je helpen met insights en informatie. Na afloop word je via een evaluatie uitgebreid in de gelegenheid gesteld om te laten weten wat je goed vond en wat je vindt dat beter kan. Op de dag zelf gebruiken we de #NIMAMD-tag voor vermeldingen op sociale kanalen.