Almanak van een vak. De opstelling van het Marketingfacts Jaarboek 20/21

Achter de schermen van de Marketingfacts-redactie loopt de druk langzaam op: in mei van dit jaar verschijnt het Marketingfacts Jaarboek, editie 2020-2021; een uitgave die voor het gemak maar weer ‘food for thought voor marketeers’ als ondertitel draagt. Vorig jaar een kiwi, dit jaar een sinaasappel, die krijg je vast. En de opstelling. Verlegh in de spits. Van Dongen laatste man/v. Derksen aan de analyse-tafel (echt!).

En de ambitie is weer prikkelend. In elf hoofdstukken en vier hot topics wordt een update gegeven van de meest actuele stand van zaken in het marketingvak, met hoofdstukken die zijn geschreven door aansprekende specialisten uit zowel het Marketingfacts- als NIMA-netwerk. Of beter: zo ongeveer het beste nationale schrijfvolk dat we konden vinden en die het voor eer en glorie (en een etentje met een hoop bier) op schrift wilde stellen.

De eerste bijdragen beginnen binnen te druppelen, dus het werd eens tijd voor een update. Onderaan deze posting volgt de hoofdstukindeling en de auteurs die erbij zijn gezocht en gevonden. Het Jaarboek kent een roemruchte geschiedenis, met name omdat schrijvers die een hoofdstuk of een hot topic voor hun rekening nemen samen een heel boek afleveren.