‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’

Veel nervositeit over de entree van Amazon in Nederland. Concurrenten verlagen prompt hun prijzen, merkfabrikanten herzien hun retailstrategie. Rishi Kartaram, CEO van Jeffcommerce, werkt nauw samen met Amazon en analyseert de storm die door de webwinkelwereld raast. “Bol.com móet wel laconiek reageren.”

In online marketing is Rishi Kartaram (1973) een vertrouwd gezicht. Als economiestudent aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam startte hij al op 18-jarige leeftijd zijn eerste bedrijf: Game World, een uitgever en distributeur van games. Distributie is volgens hem de sleutel tot succes voor bedrijven in e-commerce, dus ontwikkelde hij 2016 zijn eigen B2B-distributieplatform Jeffcommerce. Twee jaar later werd dat ook de naam van algehele bedrijfsvoering.

Jeffcommerce is van origine ontwikkeld om goed te functioneren in Amazon, dat niet geheel toevallig inmiddels ook de grootste klant is van Kartaram. “Wij zijn een Platform as a Service (PaaS) waarmee het aanbod van leveranciers en merken gekoppeld wordt aan e-commerce-platforms zoals Amazon. Naast datacreatie leveren we ook veel verschillende producten en services.”

Lees dit artikel op