Iedere week bespreekt NIMA Academy-docent Ingmar de Lange een praktische vraag over merkstrategie. Deze week: denk je aan merkbouwen, dan denk je snel aan verhalen. Merken vertellen allerlei verhalen: inspirerend, emotioneel of opgeblazen. Maar wat doet een verhaal eigenlijk voor je merk? En wat moet je doen om succesvol te zijn met een verhaal? Verhalen werken niet alleen voor donateurs of klanten. Ze zijn ook belangrijk voor andere doelgroepen. Een voorbeeld hiervan zijn investeerders. Hierbij denk je misschien aan calculerende mensen, die zich niet laten afleiden door mooie verhalen en kritisch kijken naar de cijfers van een bedrijf.
14/07/2020 · Door Alva van Beek
(Blog Ingmar de Lange) ‘Hoe maak je je merkverhaal succesvol?’
Meer gerelateerde artikels
(NIMA Podcast #2) AI for Marketing – What to do?
de Redactie
Lees meer
In deze podcast spreken we vooral over ‘What to do with AI & Marketing’, of om het wat minder cryptisch te omschrijven: Wát is ons als marketingvak in de afgelopen anderhalf jaar overkomen, waar staan we nú en waar moeten we op letten. Wat zijn de next steps?
NIMA Business for Better: ‘De dood of de gladiolen’
de Redactie
Lees meer
Pieter Zwart van Coolblue in een interview met het Financieele Dagblad: ‘Omzet is niet zaligmakend. Dat is een heel makkelijk stuurbaar getal. Als ik de iPhone morgen iets goedkoper maak, dan ga ik er heel veel van verkopen. Bedrijfsresultaat en klanttevredenheid zijn veel lastiger te sturen’.
RM Next sluit bedrijfsbezoek over retailmedia af met goal Veerman
de Redactie
Lees meer
Is retailmedia een hype of toch the next big thing? Dat bleek een vraag die deze avond boven de markt bleef hangen.