Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
(Blogpost Ingmar de Lange) ‘Een slimme merkarchitectuur voor digitale merken’ de Redactie

‘De klassieke vraag rond merkarchitectuur draait om de vraag of je een Branded House of een House of Brands hebt. Daartussen zit grofweg een hybride benadering, die de twee extremen combineert.’

Lees meer
ABN AMRO op bezoek bij NIMA Experience Marketing de Redactie

Deze eerste sessie was het begin van wat een inspirerende reeks bijeenkomsten belooft te worden.

Lees meer
Harald Pol: relatietherapeut voor klantliefhebbers de Redactie

Zijn meest recente bijdrage aan het vakgebied was het boek Relatietherapie voor Klantliefhebbers, dat dit jaar verscheen en een verhelderende blik biedt op een thema dat veel marketeers en CX-professionals raakt.

Lees meer
(Blogpost) ‘De uitgekiende psychologie van Five Guys’ de Redactie

‘Wat bezoekers zich niet realiseren, is dat hun gedrag grotendeels wordt gestuurd door psychologische principes die zorgvuldig zijn toegepast in elk aspect van de formule’

Lees meer
(Blogpost) Lone wolf B2B-marketeer SURVIVALGIDS 2025 de Redactie

‘Ja, het voelt soms eenzaam om de enige marketeer te zijn. Je bent daardoor helemaal op jezelf aangewezen. Dat lijkt misschien een nadeel, maar niets is minder waar’

Lees meer
Goed voornemen in 2025: Senior Marketing Professional (SMP) worden de Redactie

‘Marketingprofessional’ of ‘marketeer’ is geen beschermd beroep en dat zal het ook niet worden zolang álles wat commercie aangaat met marketing in verband wordt gebracht. Een databasemarketeer is een marketeer, een mediastrateeg ook en een reclamemaker ook. Zelfs over de exacte betekenis van het woord marketing bestaat geen consensus, wat er in landelijke nieuwsmedia nog …

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘De dood van demarketing’ de Redactie

‘Ik geloof oprecht dat bedrijven die voor het eerst met een tegenreactie kwamen op Black Friday ook oprecht tégen zijn waar Black Friday voor staat. …..maar ik geloof niet dat álle bedrijven tégen consumptie zijn.’

Lees meer
Hoe je marketingtrendrapporten leest zonder er gek van te worden de Redactie

Laten we beginnen met een stapje terug. Niet elk rapport is voor jou bedoeld. Veel van deze publicaties zijn gericht op specifieke sectoren, markten of zelfs interne agenda’s van de opstellers.

Lees meer
Education Day 2024: de kracht van data en AI in marketing de Redactie

Voor docenten biedt een evenement als dit een kans om de nieuwste technologieën in te zetten in de klas, waardoor studenten straks een voorsprong hebben op de arbeidsmarkt.

Lees meer