Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
Positioneren is niet moeilijk. De uitvoering wel. de Redactie

Het is zinloos om een nieuw product te lanceren met de gedachte dat communiceren van ‘algemene containerbegrippen’ – die zijn bedacht met behulp van Post-It geeltjes op een wand – kunnen leiden tot een goed resultaat.

Lees meer
Employee Branding draait om ‘echt – echt’, dus heb je AI nodig de Redactie

Voor je überhaupt aan mooie filmpjes toekomt zul je toch – hopelijk – hebben nagedacht over de vraag waaróm je die inzet. Beginnend aan het eind: je hebt mensen nodig en die zijn momenteel moeilijk te vinden in jouw industrie.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘Duurzaamheid is een veel te vaag begrip’ de Redactie

Heeft jouw organisatie oprecht het beste met de wereld voor? Dan is dit je oproep om je eerlijke verhaal met de wereld te delen. Goed voor de wereld én je merk.

Lees meer
AI is creative, are you? de Redactie

Het smaakte uiteraard naar meer, zo’n middag in de snelkookpan van vijf heel informatiedichte presentaties in een tempo waar zelfs het herboren Oranje later die avond nog een puntje aan kon zuigen.

Lees meer
NIMA Senior Marketing Professional: ‘Over roeien, marketing en Eric Ries’ de Redactie

Net als in een roeiboot moet een marketingteam synchroon werken om succes te boeken. Iedere specialist draagt bij aan de gezamenlijke inspanning, en de kracht ligt in de harmonie tussen de teamleden.

Lees meer
(Blogpost) Meer kennis, scherpere briefings, beter resultaat de Redactie

De belangrijkste KPI die we dus willen weten is de ROI van de verschillende media. Wat draagt media bij aan de winst van een bedrijf?

Lees meer
(Blogpost) Rebranding vs Herpositioneren? de Redactie

Het onderscheid tussen lijn- en merk-extensie worden vaak over het hoofd gezien, terwijl dit belangrijke gevolgen kan hebben.

Lees meer
(Blogpost) Wetenschappelijk bewijs om jouw plek aan de tafel te claimen als marketingmanager de Redactie

Het heikele punt: Om relevant te blijven voor je doelgroep moet je blijven vernieuwen en het effect van vernieuwing valt niet altijd te voorspellen.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘Bestaat er zoiets als marketing zónder manipulatie…?’ de Redactie

Kunnen en durven we als marketing manipulatieve technieken los te laten maar óók onze beïnvloeding? Wat zou dat betekenen voor de consument?

Lees meer