De recensies van actuele in Nederland verschenen marketingliteratuur zijn voortaan ook te vinden op Marketingfacts, dat sinds twee maanden als gezamenlijke onderneming van NIMA en vakmedia-uitgever BBP werkt aan uitbouw tot dé user generated marketing-hub van Nederland. De recensies, die worden verzorgd door een vaste groep Register Marketeers, verschijnen ook op NIMA.nl, maar via M! wordt een grotere groep marketeers – en meelezers – bereikt. De ‘brug’ van content, geschreven door NIMA Members naar de marketingbloggersite kan worden aangemerkt als eerste wapenfeit bij het streven om voor beide partijen én marketing-Nederland relevante artikelen te verzamelen die de moderne marketeer helpen om up to speed en up to standard te blijven.
Vliegen
‘De recensies passen vanwege het hoge ‘what’s in it for me’-gehalte goed in de context van Marketingfacts. In de loop van dit voorjaar zullen meer initiatieven worden ontwikkeld om NIMA naar Marketingfacts te krijgen en meer Marketingfacts naar NIMA’, legt Luuk Ros uit. Hij is als Manager Content & PR van NIMA de vooruitgeschoven post die twee dagen in de week op de redactie van Marketingfacts bijdraagt aan de uitvoering van de plannen om M! verder te ontwikkelen. ‘In deze fase is het heel nuttig om te zien wat werkt en hoe M! voor NIMA Members kan uitgroeien tot de plaats waar je ideeën en ervaring kwijt kunt. Het staat echt voor alle members vrij om een bijdrage te leveren, zoals dat overigens geldt voor alle marketeers. Daar helpen we desgewenst ook bij. Marketingfacts heeft een eigen dynamiek, daar moet je ook rekening mee houden, maar het bereikt enorme aantallen aandachtige lezers. Een ronkende opinie op LinkedIn plaatsen is prima natuurlijk – dat doen best veel NIMA Members – maar gun jezelf het plezier ‘m door te zetten naar Marketingfacts. Dan gaat zo’n artikel wel vliegen, mits het relevant is natuurlijk. Een mailtje aan de redactie volstaat en we gaan met je aan de slag.’