De NIMA Brand Design Community bestaat sinds 2020. Het is onze ambitie om design en marketing dichter bij elkaar te brengen, omdat marketeers en designers elkaar veel (meer) te bieden hebben. Zeker als het gaat om branding. We delen insights en ervaringen, leggen nieuwe verbindingen én bouwen als community relevante vakkennis op.
Op 29 april organiseren we voor de eerste keer ‘Brand Design Talks’. In deze eerste van een serie talks kun je je een uur lang onderdompelen in de inspirerende verhalen van designers en marketeers en hun ervaringen op het snijvlak van marketing, branding en design. Deze eerste editie is online. Maar we hopen dit jaar ook twee fysieke events te organiseren rondom de NIMA Marketing Day en in het najaar. Uiteraard is dit afhankelijk van de ontwikkelingen rondom COVID-19. In de eerste Brand Design Talks interviewt Luuk Ros SCP drie inspirerende marketeers die de brug tussen design en branding met succes hebben geslagen:
- Michel Krechting – over zijn bijzondere ondernemersreis met kinderfietszitje Yepp
- Tom Janssen van DHL – over het klant- en merkdenken in de stormachtige tijden van e-commerce
- Arjan Kapteijns RM van VIM Group – over Geldmaat en de rebranding van de geldautomaten in Nederland
Deelname is kosteloos voor NIMA-leden. Niet-leden kunnen kosteloos eenmalig meedoen om kennis te maken met de NIMA Brand Design Community. Voor meer informatie en aanmeldingen kun je ga je naar Brand Design Talks.