Wat is een merk?
Een vraag waar je mogelijk niet meteen een antwoord op hebt. Natuurlijk heb je wel een gedachte, soms ook een mening. En dan te bedenken dat mensen elkaar steeds vaker beïnvloeden als het gaat om merken. Het gaat mij er ook niet om nu een discussie te openen over het merk, de definitie en de invullen van de merkstrategie. Het gaat me meer om duidelijkheid en een kader om die discussie eenduidig te voeren.
Daar begint het boek Brand Design ook mee. Hoe helder en overzichtelijk de auteur Ruud Boer RM dit even opsomt, vervolgens een aantal definities laat zien en dan ons als lezer meeneemt in het hele speelveld van marketing. Van de verschillende soorten merken tot en met de ontwikkelingen in het marketingvak.
De eerste indruk en hoofdstukken kaderen meteen gestructureerd het inzicht in merken, merkstrategie en Brand Design. Het koppelen van verschillende modellen en de bijbehorende aanpak. Om uiteindelijk te gaan werken met het Brand Design model.
Lees het hele artikel hier.
Eerder verschenen op