Cindy Kroon (Nuon): “Wie weet wat er gebeurt als wij een NPS van +22 hebben?”

Nuon is in de ogen van potentiële klanten de beste in het WUA-onderzoek naar de online oriëntatie op het afsluiten van een energiecontract. Daarom ga ik in gesprek met Cindy Kroon, vice-president Customers BtC bij Nuon, over big data, customer driven marketing, NPS-doelen en het clusteren van teams rondom klantreizen in een grote reorganisatie.

 Hoe belangrijk vinden jullie het om de beste te zijn in de digitale arena? Welke rol speelt het hebben van een winning mentality hierin?
“Als uit dit onderzoek blijkt dat klanten blij worden van onze site, dan worden wij daar ook blij van. Helemaal als je twee keer achter elkaar deze prijs wint, is dat geweldig. Het online team was super enthousiast en dat is terecht. Als je een klantgeoriënteerd bedrijf wilt zijn, moet je klantprijzen winnen: alleen klanten bepalen of we tevreden mogen zijn of niet. We hebben heel duidelijk naar de markt gecommuniceerd dat we goed luisteren naar onze klanten. In plaats van proberen te overtuigen en producten aan te smeren, willen we horen wat klanten echt belangrijk vinden en willen we met oplossingen komen die anders zijn dan anders.”

Bron en volledig bericht: Marketingfacts