Cloosterman-Van Eerd, Delahaye, De Jong, Koenen en Van Turennout genomineerd voor MotY

(tekst Adformatie)

Marketeer of the Year is de belangrijkste persoonlijke prijs binnen het marketingvak en wordt uitgereikt tijdens de Dutch Marketing Awards georganiseerd door Adformatie, NIMA en PIM. De jury – bestaande uit voormalig winnaar Erik van Engelen, Anouk Beeren (Intergamma), Edgar Molenaars (KPMG), Yvonne Nassar (RAI & PIM), Marlijn van Straaten (HMSHost & NIMA) en Susanne van Nierop heeft gebaseerd op prestaties in 2019 de volgende vijf mensen genomineerd (in alfabetische volgorde):

– Colette Cloosterman- van Eerd (CCO Jumbo)

– Martijn Delahaye (directeur Marketing & Communicatie AFAS Software)

– Arno de Jong (CMO De Nederlandse Loterij)

– Dorkas Koenen (CMO Rabobank)

– Caroline van Turennout (manager Marketing & Communicatie Europe Zeeman)

De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren. Winnaars van de afgelopen jaren waren onder meer Raymond Cloosterman (Rituals, 2019), Vincent van den Boogert (ING, 2018) en Pieter Zwart (Coolblue, 2017).

De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de Dutch Marketing Awards op 26 maart in het KIT Amsterdam. De presentatie van de show is dit jaar in handen van Rik van de Westelaken. Tijdens de Dutch Marketing Worden ook prijzen uitgereikt voor Marketing Company of the Year, Scale up of the Year, Start up of the Year, Transformer of the Year, Internal Branding Company of the Year en Marketing Talent of the Year uitgereikt. De nominaties voor deze awards worden binnenkort bekendgemaakt.