De missie van PauwR is: ‘Ruimte bieden aan medewerkers om zich te ontwikkelen’. Als zij namelijk doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden, dan is dat bijna een garantie voor onze klanten dat zij ook het meeste ‘waar voor hun geld’ krijgen. En het bedrijf zelf profiteert daar dan weer van, doordat tevreden klanten langer klant blijven, meer van hun business aan ons toevertrouwen en zelfs ambassadeur voor ons worden.

Intern solliciteren
Op die manier werkt onze missie dus perfect voor onze medewerkers, onze klanten én ons bedrijf, maar alleen als we onze missie ook consequent volgen en toepassen. Dat betekent bijvoorbeeld letterlijk ruimte bieden aan ontwikkeling door het aanbieden van interne en externe trainingen en cursussen, maar bijvoorbeeld ook door medewerkers zelf te laten bepalen op welke klanten zij willen werken middels interne sollicitaties. Klanten vinden het overigens fantastisch om te horen dat het team dat voor hen aan het werk gaat, daar zelf voor heeft gekozen.

Ontwikkelen is uiteraard ook nodig voor mijzelf. In mijn rol als Strategy Consultant leer ik elke dag bij van de contacten met veel verschillende klanten met ieder hun eigen uitdagingen en oplossingen. En als managing director zien we ons als management team steeds voor nieuwe uitdagingen gesteld, die we overigens graag aangaan, al dan niet met hulp van een coach of advies van een collega-ondernemer. Ik heb dagelijks contact met bureaudirecteuren van verschillende soorten bureaus en ook dat blijkt steeds weer een interessante leerschool.


Great Place to Work
Als Great Place to Work (nummer 3 van Nederland) is het ons blijkbaar gelukt om een sfeer van trots, plezier en vertrouwen te creëren en dat is volgens ons ook keihard nodig om daadwerkelijk die ruimte te bieden aan medewerkers om zichzelf te ontwikkelen. Andere ingrediënten zijn: ambitieuze en leergierige medewerkers, klanten en partners met lef en ambitie en, wat mij betreft althans, toch ook gewoon een goed gevulde boekenkast met managementliteratuur. Zodat jij straks niet degene bent die roept: ‘Wie heeft mijn kaas gepikt?!’

Pieter Voogt, SMP SDP werkt bij PauwR Digital Marketing. Deze column verscheen in MarketingTribune 17