Wereldmarketeers

De grote maatschappelijke veranderingen brengen nieuwe uitdagingen voor marketeers met zich mee. Door in te spelen op maatschappelijke thema’s kunnen merken zich scherper positioneren en ontstaan er kansen voor innovatie, business development en hechtere relaties met klantenDaardoor worden ook nieuwe eisen gesteld aan activatie en communicatie. Marketeers die voorop willen blijven lopen in hun vak en kansen daadwerkelijk willen benuttenhebben nieuwe inzichtennieuwe tools en nieuwe competenties nodig. 

Wat doen we?

De community voor wereldmarketeers is een platform om kennis en ervaringen uit te wisselen en zo het vakgebied verder te brengen. Wereldmarketeers biedt mogelijkheden om te netwerken en kennis te ontwikkelen, online en offline.  

Waarom is de community voor wereldmarketeers interessant?

De Wereldmarketeers heeft het Sustainable Marketing Model ontwikkeld: een self assessment tool. Deze tool biedt bedrijven handvatten om met hun marketing effectiever in te spelen op maatschappelijke uitdagingen. Dit model komt aan de orde in de door Wereldmarketeers ontwikkelde NIMA Impact Marketing Challenge. Ook is de wereldmarketeers een initiatief van enkele intrinsiek gemotiveerde senior marketeers, die in hun werk beter willen inspelen op de mondiale uitdagingen en krachten willen mobiliseren om het marketingvak daartoe naar een volgend niveau te tillen. 

NIMA Impact Challenge

In het voorjaar van 2021 vindt de tweede editie van de NIMA Impact Marketing Challenge plaats. Dit programma biedt young professionals de mogelijkheid om een propositie te ontwikkelen met een duidelijke duurzame maatschappelijke impact. Alle aspecten van een succesvolle propositie komen aan bod met het uiteindelijke doel meerwaarde te creëren voor de maatschappij, de doelgroep én het eigen bedrijf. Daarbij worden de marketeers uitgedaagd door elkaar, door deelnemers van andere bedrijven en door voorlopers uit het vak. Lees verder

Voor wie is de community voor wereldmarketeers interessant?

Wereldmarketeers is een platform voor en door marketeers, die elkaar helpen en inspireren maatschappelijke uitdagingen om te zetten in kansen voor zichzelf, hun bedrijf en de wereld. Grotere, en vaak urgente, maatschappelijke problemen kunnen op deze manier sneller worden opgelost. 

Voor professionals marketing, communicatie en sales professionals die een maatschappelijk rol hebben binnen hun functie.  

NIMA Wereldmarketeers bestuur

Wie zijn de gezichten achter de community voor Community voor Wereldmarketeers? De community wordt met veel enthousiasme bestuurd door actieve leden binnen de community. Maak hier kennis met het bestuur van de community voor Wereldmarketeers. 

Bart Brüggenwirth Founding Partner, b-open
Elvira Luykx
Anneke Sipkens Managing Director (CEO), Stichting DOEN
Pieter van Os Partner, Reversed Concepts
Sandra Horlings Brand and Business Strategist at the Innovation Cooperative: Innoboost
Contact

Wil je via e-mail op de hoogte gehouden worden van de activiteitenmeer weten over dit platform, actief deelnemen of contact met het bestuurNeem dan contact op met events@nima.nl of bel: Pieter van Os (06 53 45 10 28), Bart Brüggenwirth (06 14 92 61 53), Sandra Horlings (06 39 03 68 69), Anneke Sipkens (06 10 55 20 26) of Elvira Luykx (06 51 54 85 20).