Concept uitgeefgroep heeft deze week ‘De Complete Marketing Methode NIMA A-B-C’ uitgegeven, dat bestaat uit een boek en een online omgeving. De uitgave is ontwikkeld voor studenten, professionals en opleiders die hun inzicht in het marketingvak willen verdiepen, zowel voor het heden als voor de toekomst.
Het idee voor de toegankelijke methode is bedacht door William van Vessem, docent marketing NIMA A-B-C en strategisch marketingadviseur. Terwijl hij bezig was met onderwijsontwikkeling voor SRM NIMA A-B-C, kwam hij tot de conclusie dat er verschillende boeken nodig waren om de lessen voor te bereiden. Met die vakliteratuur ontbrak het naar zijn inschatting nog aan voldoende specifieke inhoud voor alle lessen op NIMA A-B-C-examenniveau.
Bestel de complete marketingmethode NIMA A-B-C, voor studenten, professionals en opleiders; Praktijk- en diplomagericht hier.
Dat leidde tot één allesomvattende marketingmethode die zowel studenten, professionals en opleiders in het marketingvak kan ondersteunen, nu en in de toekomst. Van Vessem werd bij de totstandkoming bijgestaan door zijn oud-NIMA-C-student Patrick Kooij, auteur en docent marketing, die met zijn expertise mede-auteur voor deze nieuwe marketingmethode werd.
Irene Grotendorst, NIMA-examenspecialist, onderzoeker en docent marketing, beschikkend over veel toegepaste kennis, sloot zich vervolgens aan bij het team. Zo is een driemanschap van marketingexperts tot stand gekomen, met als doel de marketingvakgenoten te blijven voorzien van relevante theorie- en praktijkvoorbeelden.
Het boek is geschikt en bruikbaar voor studenten op zowel mbo- hbo als masterniveau én voor studenten die zich voorbereiden op marketingexamens NIMA A-B-C. Deze complete marketingmethode (een boek plus een online-omgeving) is daarmee de ultieme gids. Het biedt diepgaand inzicht in marketingonderwerpen, theorieën en analysemethoden en geeft lezers en gebruikers de kans om kennis te testen en te oefenen.
Rob Overduin, voorzitter en directeur van NIMA schrijft in het voorwoord: ‘Op bijzonder heldere en overzichtelijke wijze worden de stappen uitgelegd en toegelicht om te komen tot een succesvolle marketingstategie in lijn met de bedrijfsdoelstellingen en afgestemd op de wensen en dromen van klanten. Marketing volgens het boekje werkt altijd, mits je weet wat er in het boekje staat. En zo lang de marketeer bewust aandacht schenkt aan dat ‘huiswerk voor elke marketeer’ ontstaat ruimte voor de magie die anderen ons graag toedichten. Wie de wereld mooier wil maken doet er goed aan marketing te begrijpen.’
ISBN13:9789055163540
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina’s:300
Uitgever:Concept uitgeefgroep
Druk:1
Verschijningsdatum:24-9-2024
Hoofdrubriek:Marketing