De toekomst van digitaal vertrouwen

Vertrouwen is de bouwsteen van een goede relatie en reputatie, maar legt het bij menig bedrijf toch af tegen andere containerbegrippen als klantvriendelijkheid en efficiency. Hoeveel organisaties belonen hun personeel met vertrouwen? Of hun klanten? Het wordt tijd dat organisaties zich realiseren dat vertrouwen niet slechts een gevoel is. Het begint allemaal bij het meten van vertrouwen. Uit het recent verschenen CBS-rapport blijkt dat er voor grote Nederlandse bedrijven nog veel te winnen valt. Minder dan 40 procent van de bevolking vertrouwt grote bedrijven. Dat is minder dan het vertrouwen in de EU, in de Tweede Kamer en in banken.

Uit een ander onderzoek naar merkintegriteit onder meer dan duizend werkende Nederlanders blijkt dat een kwart van de Nederlandse werknemers zich bovendien schaamt voor de manier waarop zijn of haar bedrijf met klanten omgaat. Daarnaast zegt 53 procent het gevoel te hebben dat het bedrijf waarvoor zij werkzaam zijn, zich beter voordoet dan het in werkelijkheid is.

Lees dit artikel op Marketingfacts