Schrijver, columnist en Head of Innovation van één van ’s werelds grootste mediabureaus – Zenith Media – Tom Goodwin zal het spits afbijten als eerste headliner voor de NIMA Marketing Day van 2019, op 20 juni in Fabrique in Utrecht. De eigenzinnige Brit, die bij lezers van de het gerenommeerde Marketingweek bekend staat als de zoetgevooisde criticaster van ‘tech before function’ in marketing vliegt speciaal voor de NMD over uit New York.
Het programma van de NIMA Marketing Day zal in de loop van de komende weken bekend worden gemaakt. Registratie is vanaf deze week mogelijk voor zowel NIMA Members als overige bezoekers die graag aanwezig willen zijn. Hou bij kosteloze registratie als NIMA Member (vanaf Gold) wel rekening met het beperkt aantal kaarten dat beschikbaar is. Meer informatie hierover via www.nimamarketingday.nl
Tom Goodwin neemt de eerste keynote van NMD voor zijn rekening en wordt onder meer naar de Marketing Day gehaald om zijn volstrekt eigenzinnige presentatie ‘Changes that Matter’ op het Festival of Marketing, eind vorig jaar in Londen, waar hij met zijn soms vileine, soms ronduit hilarische analyse van geslaagde en minder geslaagde voorbeelden van digitale disruptie uit de toon viel van de blije ‘veelal purpose driven’ sprekers. ‘Een fenomeen dat irriteert en inspireert, maar met bovenal met een soort intuïtive allergie voor halve oplossingen en hele dwaalsporen. Tom spaart de roede niet’, aldus Martin Huisman van NIMA over deze eerste grote naam in het programma. ‘Ook niet bij de gerenommeerde corporates en ook niet bij de organisaties die je misschien op een voetstuk hebt staan. Na Teun van der Keuken in 2017 en Mikael Dahlen in 2018 een fijne headline to set the scene. We zien uit naar zijn komst’.
Goodwin brak vorig jaar door bij het grote marketingpubliek met de bestseller Digital Darwinism over Survival of the Fittest in the Age of Business Disruption en zal voor de eerste keer in zijn loopbaan in Nederland spreken. Zijn rol bij Zenith is om nieuwe technologie, gedrag en platformen te doorgronden en implementeren. Als provocateur en commentator van de industrie is hij vaste columnist van Marketingweek, waar ook marketingdenkers als Mark Ritson en Thomas Barta op de rol staan. Goodwin schreef ook voor The Guardian, Inc , GQ, TechCrunch, Forbes, Ad Age, Ad Week en Digiday. Artikelen van zijn hand verschenen in de New York Times, Economist en the Times. Goodwin werd gekozen tot #1 voice in Marketing door LinkedIn en werd aanbevolen als een van de 30 people to follow on Twitter door Business Insider.