Oplossing: Investeren in voortdurende ontwikkeling marketingteams.
Nieuw onderzoek van het Chartered Institute of Marketing (CIM) stelt dat marketeers het innovatietempo op het gebied van nieuwe marketingtechnologieën en zich snel ontwikkelende sociale mediaplatformen niet goed kunnen bijhouden. De digitale skillset laat zwaar te wensen over. Het is hopeloos, want de ontwikkelingen gaan sneller en sneller. De enige oplossing: permanente educatie.
Niet onlogisch, wel verontrustend
Marketingweek schrijft:
“Hoewel de achteruitgang “gemakkelijk uit te leggen” is, omdat nieuwe analyse-opties en wijzigingen in cookieregels de algehele complexiteit van digitale marketing verhogen, is het niettemin een “verontrustende” indicatie van het vermogen van marketeers om hun werk te analyseren en te verbeteren, beweert het onderzoek.”javascript:void(0)
Over het onderzoek en de topline resultaten
Het onderzoek is uitgevoerd door het Chartered Institute of Marketing (CIM) en opleidingsinstituut Target Internet onder meer dan 7.000 marketeers. Het onderzoek is gebaseerd op de resultaten van een benchmarkg van digitale marketingvaardigheden, uitgevoerd door marketeers in 2018, 2020 en 2021. het onderzoek vraagt deelnemers een reeks taken uit te voeren die gericht zijn op het testen van hun kennis op 12 marketinggebieden, met een specifieke focus op digitale vaardigheden. Het berekent voor elke vaardigheid een percentagescore (van helemaal niet vaardig 0% tot uiterst vaardig 100% nemen we aan).
Dit artikel is geschreven door Matthijs van den Broek en verscheen eerder op