Dit is waarom je CMS je bedrijfsgroei tegenhoudt

    Websites zijn een continue bron van frustratie voor veel marketeers. Ruim de helft van Nederlandse marketeers is niet overtuigd van de effectiviteit van hun eigen website, zo blijkt uit onderzoek van HubSpot. Veel van de problemen die marketeers met hun website hebben, zijn te herleiden tot het CMS dat ze gebruiken.

    Voor kleine startups is het beheer van websites niet zo ontzettend ingewikkeld. Er zijn genoeg CMS’en die ontworpen zijn voor kleine organisaties. Hiermee kunnen marketeers de online ervaring van hun onderneming in de hand houden zonder hulp van een ontwikkelaar of IT-team. Maar wanneer een organisatie groeit, veranderen de behoeften van marketeers. Wanneer de organisatie nieuwe producten lanceert en nieuwe markten betreedt, wordt er meer van de website en het CMS gevraagd – met alle uitdagingen van dien. De website wordt steeds ingewikkelder. Er zijn meer en meer integraties en plug-ins nodig, gebruikersrollen en toegangsrechten moeten geregeld worden, site performance wordt belangrijker naarmate website en bezoekersaantallen groeien, geavanceerde tools zijn nodig om gepersonaliseerde website-ervaringen te leveren; en last but not least, de site security moet staan als een huis.

    Lees dit artikel op