Column Janine Voerman: Drang om beter te worden

Elke maand stellen we je graag voor aan een ‘next generation marketeer’. Een Young Professional werkzaam in een uitdagende marketingorganisatie en deelnemer aan het NIMA Career Booster Programma. Deze maand: Janine Voerman, social media & brand experience manager Ben bij T-Mobile Nederland.

Er zijn twee type merken waar mijn marketinghart sneller van gaat kloppen. Enerzijds zijn dat sterke merken die het net even anders doen en hierdoor in staat zijn beweging te creëren. Anderzijds zijn dit merken die de klant centraal zetten.

the-y-janine-voermanHet mooie van dit alles is dat ik deze combinatie heb gevonden in één merk: Ben. Een merk dat praat in een taal die we allemaal begrijpen, dat het net even anders doet en wordt gedragen door de medewerkers. Maar vooral belangrijk: een merk dat de klant centraal zet.

Ruim drie jaar geleden ben ik mijn carrière gestart als CRM-marketeer bij T-Mobile. In mijn huidige functie als social media en brand experience manager, ben ik verantwoordelijk voor de socialemediastrategie, online merkbeleving en de klanttevredenheid van Ben. Dit houdt in dat ik dagelijks met onze klanten praat, naar hen luister en de dialoog met hen aan kan gaan. Zo leer ik ze stap voor stap een beetje beter kennen en ben ik in staat hun behoeften in kaart te brengen.

Dit gebruiken mijn collega’s en ik bij het maken van nieuwe content en bij het verbeteren van onze producten, campagnes en diensten. Zo hebben we bijvoorbeeld nieuwe diensten als MB Pauze en MB Extra geïntroduceerd en ging Ben live met een eigen blog en forum.

Naast dat ik het dus belangrijk vind dat een merk een eigen identiteit heeft en de klant centraal zet, vind ik de bedrijfscultuur wellicht het allerbelangrijkste. Als persoon probeer ik mijzelf continu te ontwikkelen en te verbeteren. Zo neem ik bijvoorbeeld deel aan het NIMA Career Booster Programma en volg ik op dit moment de training ‘online marketing manager’. Ook heb ik anderhalf jaar als voorzitter in het bestuur van Young T-Mobile gezeten. Gelukkig z zie ik de drang om elke dag een beetje beter te worden ook terug bij mijn collega’s op de werkvloer. Samen hard werken bij het mooiste merk van Nederland voor nog blijere klanten.


Auteur: Janine Voerman, social media &  brand experience manager Ben bij T-Mobile| 31 december 2016 in Tijdschrift voor Marketing

Het NIMA Career Booster Programma is een persoonlijk ontwikkelingsprogramma. Gedurende twee jaar word je intensief begeleid door een persoonlijke marketingmentor uit het uitgebreide NIMA Netwerk bij wie je met al je marketing- en loopbaanvragen terecht kunt.