Dutch Marketing Awards 2015: dit zijn de finalisten

Op 19 maart reiken we de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Rupert Parker Brady heeft de jury de finalisten gekozen in de categorieën Dutch Marketing Launch, Dutch Marketing Next en Dutch Marketing Company.

Rupert over de finalisten: ‘De zes finalisten in de categorieën MarketingNext en MarketingCompany leveren het overtuigende bewijs dat gevestigde bedrijven in staat zijn zich opnieuw uit te vinden en met een offensieve strategie relevant blijven. De drie finalisten in de categorie MarketingLaunch laten zien dat het mogelijk is om vanuit de consumentenbehoefte of gebruikersvraag innovatieve marktproposities te ontwikkelen die echt gewenst zijn’.

Finalisten Dutch Marketing Launch

Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.

3D Hubs

Blendle

HelloFresh

Jeanine Dijkhuis RM, jurylid Marketing Launch: ‘Juist bij startende organisaties loopt de wijze waarop men marketing bedrijft erg uiteen. Het krachtenspel is in een beginfase zo anders dan in de groeifase. Die diversiteit wordt bij de start ups tegenwoordig alleen maar groter. Het scala aan mogelijkheden breidt zich uit’.

Finalisten Dutch Marketing Next

De volgende organisaties hebben de afgelopen jaren laten zien succes te kunnen kapitaliseren. Deze organisaties roepen met hun aanpak vertrouwen op vanwege kanaalkeuze, doelgerichtheid, waardepropositie en aantoonbare performance. Merkbeleving wordt een koopmotief.

Adyen

DyeCoo

SnappCar

Martijn Arts, jurylid Marketing Next: ‘Gelukkig is Nederland niet alleen rijk aan goede marketing companies en steeds beter op het vlak van startups. Ook in de Next fase, de groei van startup tot grownup, is veel ontwikkeling. Getuige de mooie cases die de jury heeft mogen beoordelen. In de Next categorie is, naast de beroemde ingrediënten van marketing (P’s en C’s), ondernemerschap en groei erg belangrijk.’

Finalisten Dutch Marketing Company

Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, purpose, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien.

de Bijenkorf

Rijksmuseum

Vlisco

Paul Moers RM, jurylid Marketing Company: ‘Deze drie finalisten hebben allemaal een aantal gemeenschappelijke delers. Zo hebben zij een draai in de bedrijfsvoering laten zien en durven daarmee een nieuw tijdperk te betreden. Bovendien zijn zij uitermate succesvol in hun business en hebben daarmee groei weten te realiseren. To slot zijn allen moeilijk te kopiëren en bezitten unieke competenties’.

Weten wie van deze finalisten naar huis gaat met de felbegeerde Dutch Marketing Award? Meer informatie over de awards en de uitreiking is te vinden op www.dutchmarketingawards.nl.

De Dutch Marketing Awards worden georganiseerd door NIMA en Adfo Groep, in samenwerking met PIM, MEC en Marketing Associatie Nederland.