Een echt marketingboek voor events

Dezelfde auteur, dezelfde uitgever en hetzelfde thema als het voorgaande boek in 2016: event marketing. En toch is ‘We love events’ een heel ander boek dan ‘Holy trinity events’. Bovendien bevat dit nieuwe boek een extra deel over evenementen tijdens de coronacrisis.

In deze tijd dat de hele evenementensector worstelt met het al dan niet aanbieden van virtuele varianten, aanleiding genoeg om enkele jaren na de eerste recensie ook in dit tweede boek te duiken.

Connectiviteitsstructuur
Je zult toch een boek schrijven over eventbeleving, terwijl de coronacrisis uitbarst. Peter Decuypere overkwam het! In zijn vorige boek draaide het vooral om de conceptuele kern van events. Over de connectiviteitsstructuur. Die met een eigen waardevolle invulling aan entertainment en servicegerichtheid, elk event net even anders en uniek weet te maken. De theorie uit dat boek stelt dat events GOD-xperiences moeten zijn voor artiesten/performers, ME-xperiences voor de bezoekers en WE-xperiences voor de eventbelevers die ervaringen met elkaar delen. Met dat laatste wordt de earned media-conversatie bedoeld, die uitermate waardevol is in de marketing van events. Zeker bij events met terugkerende edities. Real life events, welteverstaan.