Oktober en november zijn traditioneel de maanden waarin de marketingplannen wordt ingeleverd, budgetten worden bevochten en de eerste lijstjes marketingtrends verschijnen. De vooruitzichten voor marketing als vak, als afdeling en voor marketingprofessionals zijn goed. Mijn pleidooi voor marketeers in loondienst: Regel het nú. Laat je werkgever betalen voor je opleiding. In ruil voor nog wat trouwe dienstjaren.
Nog een paar weken en de donkere dagen voor kerst breken aan, maar voor de meeste organisaties valt het nogal mee met die duisternis. De groei neemt wat af maar de economie staat er goed voor en marketing floreert op verschillende niveaus. De zon schijnt, het dak lijkt het voorlopig te houden, we kunnen ons in alle rust opmaken voor twentytwenty. Maar níet voordat we het jaarlijks ritueel doormaken van het beroemde of beruchte voortgangs-, functionerings-, eindejaars- of gewoon ‘goede’ gesprek. Aan welke kant van de tafel je ook zit; de balans wordt opgemaakt.
Lees dit artikel op Marketingfacts