Erik van Engelen, algemeen directeur van Wildlands, is de nieuwe voorzitter van de bvA, die op 24 september a.s. haar 100-jarig bestaan viert met een online event. Een gesprek over corona, de uitdagingen voor de marketeer en waarom bvA relevant blijft.
‘Het meest heftige moment in mijn carrière was misschien het besluit om Wildlands dicht te houden na 12 maart j.l.. Met tranen in mijn ogen reed ik die avond naar huis. Nadat we 1,5 jaar lang een heel heftig en succesvol herstructureringstraject achter de rug hadden en weer in een opgaande lijn zaten, was de sluiting het slechtste wat we ons konden voorstellen. De verslagenheid was enorm onder het personeel. En een dierentuin gaat ook gewoon door, publiek of niet. Dus in alle opzichten was de lockdown periode zakelijk surreëel. Je voelt je verantwoordelijk en machteloos tegelijkertijd, vooral omdat het vooruitzicht erg ongewis was. Privé was het ook niet makkelijk. Ik hoorde romantische verhalen van gezinnen die met z’n allen thuis waren. Maar makkelijk was anders, onze kinderen moesten ook echt hun draai vinden met het thuisonderwijs. Nee, leuk was het niet. Maar gelukkig leven we nu weer in een iets ‘normalere’ wereld vergeleken met 6 maanden terug. En eerlijk gezegd vind ik mijn ‘leed’ in het niet vallen als ik het vergelijk met groepen mensen en ondernemers die pas echt heel hard getroffen zijn zoals de reisbranche en de eventbranche. Wat dat betreft is er heel veel leed want je eigen situatie dan ook weer relativeert.’
Lees dit artikel op MarketingTribune