Fast Forward

Een beroepsvereniging is zoals het klinkt: een vereniging van mensen met eenzelfde beroep. Die zoeken elkaar op om verder te komen binnen de beroepsgroep.

Ook in 2016 bedachten NIMA-leden en aangesloten bedrijven een hele waslijst aan nieuwe initiatieven om te doen waar we samen goed in zijn: kennis over de commerciële functie delen, professionals in marketing toetsen, communicatie en sales helpen en kennis, vaardigheden en netwerk ontwikkelen. Een korte uiteenzetting:

  • De nieuwe titel Senior Communication Professional (SCP) werd in september 2016 gelanceerd en de eerste 20 professionals zijn nu geaccrediteerd.
  • De eerste 60 hbo‘ers studeerden af met een NIMA B1 Certificaat.
  • De eerste bijeenkomst van Senior Marketing Professionals ‘On Tour’ vond plaats. Deze werd door ruim 100 SMP’s bezocht.
  • Meer dan 2.500 leden én niet-leden bezochten een NIMA Event.
  • De Dutch Marketing Awards ontving 450 gasten.
  • Het Marketing & Insights Event (MIE) verwelkomde 800 NIMA Members.
  • Maandelijks trok het nieuwe NIMA.nl 11.000 unieke bezoekers.
  • De NIMA LinkedIn Community bestaat inmiddels uit 8.500 marketeers.
  • Het College van Register Marketeers presenteerde een nieuw bestuur én verwelkomde 12 nieuwe RM’ers.
  • 27 members en communities leverden een bijdrage aan de NIMA Tijdscapsule. Dat deden ze aan de hand van 50 metatrends, die NIMA Bestuurslid én marketing trendwatcher Mabel Nummerdor selecteerde.
  • De Twitterfeed @NIMAheadlines tweette ongeveer 1.300 need-to-know-headlines uit zo’n 50 nieuwsbronnen over marketing.
  • NIMA Young Professionals tourden vier keer langs mooie bedrijven als bol.com, Nuon, Knab en NS.
  • De erkende en gecertificeerde NIMA Docenten, de Qualified Lecturers kwamen vier keer bijeen tijdens NIMA Education Days.
  • NIMA Business Members haalde ex-Red Bull CMO Huib van Bockel naar Nederland én bracht bracht 35 marketing-directeuren naar marketing- en innovatie guru Marion Debruyne in Gent.
  • De CMO’s van de Top Marketing Club hadden zes Marketing Executive Board-sessies.
  • Op 14 juli en 1 september vonden extra examenrondes plaats vanwege het hoge aantal examenaanvragen.
  • Zo’n 500 respondenten aan het grote Marketingonderzoek noemden hun meer dan 70 verschillende functietitels op.
  • NIMA Zuid organiseerde vier druk bezochte themabijeenkomsten en drie netwerkborrels.