De NIMA Members met een abonnement op NIMA Books ontvangen voor het eerste kwartaal van 2019 een exemplaar van de Marketingliteratuurprijswinnaar in een speciaal gesigneerde editie door hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam Ruud Frambach. Speciaal voor de ontvangers van NIMA Books houdt Team NIMA bij welke marketingboeken volgens ‘de markt’ in de kast moeten staan. Als naslagwerk, als pageturner, als doorbladerexemplaar of als basisboek. De lat ligt hoog, maar praktische toepasbaarheid, actualiteit en relevantie zijn doorslaggevend.
Doet Marketing Ertoe? In november van 2018 koos de jury unaniem voor het laatste werk van Ruud Frambach, die de behoorlijk confronterende vraag stelt en beantwoordt met – we verklappen het vast – een volmondig ja; een boek dat marketing op moderne en tegelijk onveranderlijk klassieke manier benadert: Organisaties moeten waarde creëren voor afnemers, aandeelhouders, andere stakeholders én zichzelf. Marketingvaardigheden zijn daarvoor cruciaal, maar dat betekent ook aan alle kanten en op alle niveaus van de organisatie. De eigentijdse marketeer is een regisseur van waarden, stelde Frambach onlangs in een interview met Marketingfacts: ‘Het product komt nog minder centraal te staan. De marketeer helpt overal in en buiten de organisatie om waarde te realiseren en laat zich niet hinderen door traditionele grenzen.’
– Op Marketingfacts publiceerde Arjan van der Knaap onlangs een interview met Frambach
– Lees hier de recensie van de NIMA Register Marketeers over ‘Doet Marketing ertoe?’
Meer weten over NIMA Books?