Google’s online Digitale werkplaats nu NIMA gecertificeerd

Internet kan helpen bij het vergroten van de inzetbaarheid op de arbeidsmarkt en het laten groeien van een bedrijf. Maar om optimaal de kansen van het internet te kunnen benutten zijn digitale vaardigheden cruciaal. Google biedt daarom ondernemers en studenten gratis workshops aan over onder meer het vergroten van online zichtbaarheid van hun bedrijf en het analyseren van hun website. Wie de training online met goed gevolg aflegt, ontvangt hiervoor vanaf nu een door NIMA onderschreven certificaat. Daarnaast is het mogelijk om op locatie trainingen te volgen in de speciale Digitale Werkplaats bus, die vanaf maart weer on tour gaat, startend in Enschede.

Officieel NIMA certificaat voor online training
Google’s Digitale Werkplaats heeft een uitgebreid aanbod van online trainingen. Zo kunnen deelnemers onder andere meer leren over mobiel in contact komen met klanten, contentmarketing en inzicht krijgen in online klantcontact. Wie alle 26 modules afrondt en de testvragen correct beantwoord ontvangt een certificaat dat naast IAB Europe en Open University nu ook onderschreven wordt door NIMA. Deelnemen aan de online versie van de Digitale Werkplaats kan hier.

Martin Huisman, voorzitter van NIMA: “In de loop van de afgelopen jaren is een belangrijk deel van marketing en marketingcommunicatie verschoven naar het digitale domein. NIMA streeft ernaar om het voor opdrachtgevers, werkgevers en professionals in het vak duidelijk te maken wat het niveau is van marketeers. Het certificeren van Google’s Online Digitale Werkplaats illustreert dat NIMA de onderwijsinspanningen van Google en zijn deelnemers aan de werkplaats op waarde schat.”

115.000 ondernemers en studenten getraind
Voor MKB’ers zijn er volop kansen om online meer groei te realiseren. Zo verkoopt het Nederlandse MKB bijvoorbeeld slechts 15% online, terwijl 82% van de consumenten online koopt (bron: DESI 2018). Google is daarom eind 2015 gestart met de Digitale Werkplaats, waarmee ondernemers de kans krijgen om de gewenste digitale vaardigheden te leren. Inmiddels hebben zo’n 115.000 Nederlanders de trainingen van de Digitale Werkplaats gevolgd en worden er naast trainingen voor ondernemers inmiddels ook voor studenten en werknemers speciale online en offline trainingen georganiseerd.

Pim van der Feltz, directeur Google Nederland: “Wij geloven dat het internet kansen biedt voor iedereen. Daarom willen we mensen graag laten ervaren hoe het internet hen kan helpen hun doelen te bereiken, zoals de groei van het eigen bedrijf of het vergroten van de inzetbaarheid op de arbeidsmarkt. Sinds eind 2015 organiseren we daarom in Nederland online en offline trainingen met ons programma de Digitale Werkplaats, waaraan al zo’n 115.000 Nederlanders hebben deelgenomen.”