De recente corona-lockdown heeft er bij lesgevende instanties voor gezorgd dat er redelijk snel en pragmatisch oplossingen werden gezocht die het mogelijk maken om lessen, klasjes en colleges voort te zetten. Zo ook in marketingonderwijs. Dat gaat met wisselend succes. Lesgeven gaat prima, vragenrondjes ook, interactie tussen studenten onderling gaat beter als je elkaar eerst ‘echt’ hebt gezien. Een samenvatting van een maandje ervaring met marketingonderwijs in tijden van intelligent thuiszitten.
Gisteren viel er een bericht in de M!-mailbox, waarvan ik dácht dat het er één van vele was, maar dat bleek nog best mee te vallen. Frank Schröder, Manager Marketing & Communicatie bij Quadia 8 – heeft eerder voor Marketingfacts geblogd – vatte het mooi samen: “Bedrijven implementeren massaal slimme communicatieoplossingen zodat kenniswerkers ook op afstand kunnen functioneren. Nu evenementen en meetings niet doorgaan, storten álle bedrijven zich op webinars, virtuele meetings, video’s en live events. Voor sommige organisaties is dat gesneden koek, zij weten inmiddels hun weg wel te vinden met de digitale middelen, maar voor een hoop ook niet”. Er zal een artikel volgen met tips en adviezen. “Een hoop van deze tijdelijke live event-organisatoren komen pas namelijk net kijken”.