De ondertitel; “de weg naar jouw crowd” wordt volledig waargemaakt in dit complete boek. De auteurs gaan in op alle in en outs van crowdfunding. De voor en tegens worden helder verwoord en de auteurs nemen je mee om door middel van het zogenaamde crowdfunding canvas model te komen tot een goede afweging om al dan wel of niet crowdfunding in te gaan zetten. En inderdaad het model heeft heel veel weg van het bekende business canvas model van Alexander Osterwalder. Het boek begint met een vragenschema waarbij je met een aantal simpele vragen erachter komt of dat crowdfunding wel past in hetgeen je wilt bereiken. Kan dus zomaar zijn dat je dan het boek kunt wegleggen, hoewel ik dat betwijfel.

Het boek zet het hele fenomeen crowdfunding op een zeer toegankelijk wijze uiteen en geeft volop voorbeelden van succesnummers maar ook de mislukkingen komen aan bod. Het is zonder meer compleet en alle facetten komen aan bod. Het maakt je volledig wegwijs in de wereld van crowdfunding. Na het lezen ben je in staat om de juiste beslissing te nemen en weet je hoe je het aan moet pakken. Iedereen die een dergelijke financiering overweegt, raad ik sterk aan om dit boek eerst te lezen zodat je weet waaraan je begint en je zelf behoed voor de beginnersfouten.

Auteurs: Simon Douw en Gijsbert Koren
Uitgever: Business Contact
EAN: 9789047009986
Eerste druk, 2017

Praktisch: *****
Leesbaar: *****
Actueel: ****
Vernieuwend: ****
Ons oordeel: ***** Aanrader

Eric van Arendonk RM