Het succesverhaal van Cat Hai

    Wil je weten hoe zij hun Diploma hebben behaald?

    Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen?

    Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving over wie ze zijn en welke goals ze hadden voordat ze hieraan begonnen. Allen hebben bij een opleider de opleiding NIMA C gevolgd. Met succes!

    Op 8 november 2023, zijn er weer een aantal kandidaten opgegaan voor het laatste gedeelte van de opleiding, altijd een spannende middag. En ook wederom zijn er een 4-tal kandidaten die het hebben gehaald chapeau! Lees onder het hele verhaal.

    Cat Hai Chiem

    Wie ben je?
    Ik ben Cat Hai Chiem, marketeer bij Royal Schiphol Group.

    Waarom gekozen voor een NIMA C opleiding?
    Deze is tweeledig. Ten eerste, de persoonlijke groei om marketingplannen naar een strategisch niveau te tillen. Ten tweede, onderdeel uitmaken van een netwerk van marketing gelijkstemden.

    Was je tevreden met de opleider?
    Ja, de begeleiding was persoonlijk en gericht op persoonlijk groei, van begin tot eind.

    Wat was de casus?
    Chinese reizigers blijven een belangrijke doelgroep voor de travel retail industrie. Een uitdaging waar veel organisaties tegenaan lopen is deze trend en insights omzetten naar een effectieve strategie. Als onderdeel van de NIMA C opleiding heb ik een strategisch marketingplan geschreven hoe Schiphol Commercial de niet-organische groei kan realiseren onder de Chinese passagiers.

    Wat miste je?
    De verwachtingen en vanuit het NIMA waren niet altijd duidelijk en de exameneisen worden niet unaniem op dezelfde manier geïnterpreteerd. Als cursist was mijn groeiproces effectiever geweest als ik mij volledig kon focussen op het schrijven van een goed strategisch plan in plaats van mij bezighouden met randvoorwaarden.

    Wat vond je van het examen? Wat was goed, wat kon beter?
    NIMA C bestaat uit drie examens, een theoretisch examen en een strategisch plan met daaraan gekoppeld een verdediging. De opbouw was duidelijk en logisch.

    Hoe voelde het, toen je je uitslag kreeg bij de scriptie?
    Trots! Echter, is de volgende stap misschien nog belangrijker, namelijk het in de praktijk brengen van alle kennis en ervaring naar de praktijk.

    Wat ga je als NIMA C professional anders doen?
    Bij elke stap in het marketingproces mijzelf en anderen uitdagen om de connectie met strategie te maken.

    Wat is jouw advies voor toekomstige studenten? En wat voor NIMA?
    Een effectief leer-en groeiproces komt van twee kanten. Daag elkaar uit op verwachtingen en de route ernaartoe.