Het succesverhaal van Kevin

    Wil je weten hoe zij hun Diploma hebben behaald?

    Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen?

    Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving over wie ze zijn en welke goals ze hadden voordat ze hieraan begonnen. Allen hebben bij verschillende opleiders de opleiding NIMA C gevolgd. Met succes!

    Op 19 september 2023, zijn er weer een aantal kandidaten opgegaan voor het laatste gedeelte van de opleiding, altijd een spannende middag. En ook wederom zijn er een 5-tal kandidaten die het hebben gehaald chapeau!

    Kevin Rosijn

    • Wie ben je?
      • Ik ben Kevin Rosijn, 34 jaar en werk als Marketing Automation Manager bij Rabobank Nederland.
    • Waarom gekozen voor een NIMA C opleiding
      • Ik was op zoek naar een vervolgopleiding om mijn strategische marketingkennis te verbeteren. Binnen Rabobank wordt de opleiding NIMA-C als een in-company traject aangeboden, een mooie kans die precies aansloot op mijn behoefte. Ik denk dat NIMA een goede aanvulling is voor iedere marketeer.
    • Wat heb je moeten doen om de opleiding af te ronden en wat heb je moeten laten?
      • Het is een intensief traject waar veel tijd in gaat zitten. In de Corona-periode ben ik de opleiding gestart, waardoor er direct vertraging werd veroorzaakt doordat we geen fysieke tentamens konden afleggen. Toen tijdens het schrijven van mijn scriptie mijn eerste dochter werd geboren heb ik ervoor gekozen om NIMA-C on hold te zetten zodat ik focus kon hebben op mijn gezin. Begin dit jaar heb ik de draad weer opgepakt en mijn scriptie afgerond. Het scriptie traject is erg intensief, hier zit meer tijd in dan ik van tevoren had ingeschat en het heeft impact op je werk/privé balans.
    • Was je tevreden met de opleider?
      • Ja, de opleider was goed. We kregen goede inhoudelijke lessen waarbij de link tussen theorie en praktijk steeds werd gelegd met actuele vraagstukken. Tijdens het schrijven van de scriptie kon de inhoudelijke ondersteuning beter, hier zat weinig structuur in.
    • Wat was de casus?
      • Ik heb een strategisch marketingplan geschreven voor één van onze services. Het is fijn om dit plan voor je eigen organisatie te schrijven, er is veel informatie beschikbaar en je leert je organisatie erg goed kennen.
    • Wat miste je?
      • Ik denk dat het opzetten van een onderzoek nog onderbelicht is tijdens de opleiding, terwijl dit een belangrijk aspect is tijdens het schrijven van een strategisch marketingplan.  
    • Wat vond je van het examen? Wat was goed, wat kon beter?
      • Ik heb het examen online gedaan, dit heb ik als prettig ervaren.  Er hing een informele sfeer tussen examinatoren, hierdoor valt direct een deel van je zenuwen weg. Van tevoren was het lastig inschatten wat er van je wordt verwacht tijdens het examen, dit zorgt ervoor dat voorbereiding lastig is.
    • Hoe voelde het, toen je je uitslag kreeg bij de scriptie?
      • Erg opgelucht en een last die direct van mijn schouders viel. Als je ergens veel tijd in hebt gestoken, wil je het graag afronden dus dat voelde goed!
    • Wat ga je als NIMA C professional anders doen?
      • Er zal niet veel veranderen in mijn dagelijkse werkzaamheden, De benadering van marketingvraagstukken zal ik strategischer aanpakken. Daarnaast blijft het belangrijk om markt- en klantinzichten in te blijven brengen!
    • Jouw advies voor toekomstige studenten? En wat voor NIMA?
      • Zorg ervoor dat je tijd hebt voor NIMA-C en met name voor het schrijven van je scriptie.
      • Schrijf met voorkeur een strategisch marketingplan voor je eigen bedrijf, gericht op een actueel vraagstuk.
      • Zoek een buddy waarmee je samen de opleiding volgt, je kan elkaar door moeilijke tijden heen trekken!