De mogelijkheden voor adverteren op Facebook en Instagram zijn bij social marketeers natuurlijk bekend. Maar welke social-mediaplatformen kun je nog meer toevoegen aan je social-marketingmix? En welke doelgroepen kun jij daar als merk aanspreken? Tijdens de DDMA Digital Talk onlangs lichtten Jacqueline Rutgers, Marketing Manager Benelux & Nordics bij Snap Inc., Kas Seijkens, Client Partner bij Twitter en Aimen Bouzid, Partner Manager Sales Frankrijk & Benelux bij Pinterest, alle mogelijkheden toe.
Het draait bij Snapchat dus om authentieke zelf uitdrukken, niet alleen maar om mooie plaatjes, legt Jacqueline Rutgers uit. “Snapchatters zetten niet alles op alles voor de perfecte vakantiefoto op Bali, maar leggen momenten vast uit hun alledaagse leven. Dit is waarom Snapchat intrinsiek verschilt van andere platformen. Verder voegen Lenzen & Filters context aan foto’s of video’s, waardoor je als gebruiker, maar ook als merk, gemakkelijk en snel kan communiceren. Bovendien bestaan contacten op Snapchat voornamelijk uit vrienden. En op Snapchat bestaat niet zoiets als likes of followers waardoor gebruikers zich vrij voelen dingen te delen die ze op andere platformen niet zou delen.”