Duurzaamheid en marketing: in 1 middag alles wat je erover wilt weten!
Duurzaamheid en marketing: een lastige combinatie? Of een mooie kans? Maar hoe dan? Wat is duurzaamheid eigenlijk concreet? Het lijkt soms wel een containerbegrip. Hoe verhoudt een duurzame positionering zich tot andere vormen van positionering? En hoe neem je duurzaamheid mee in je communicatie? Moet je het eigenlijk wel melden? Of alleen maar doen? Of moet je het juist heel hard gaan vertellen? Of loop je dan het risico van ‘greenwashing’? Waar ligt de grens?
Bijeenkomst op 7 maart 2023
Op dinsdag 7 maart geeft Dr. Karel Jan Alsem, auteur van het standaardwerk Strategische Marketingplanning (SMP) en winnaar van de Marketingliteratuurprijs Studieboek 2016 (voor het boek Merkpositionering), een preview uit zijn nieuwste boek. In deze 9e editie van SMP zal duurzaamheid geheel vervlochten zijn in het Strategische Marketingplanningsproces. Als onderdeel van de ‘geschiedenis’ van marketing, in onderzoek, strategie, positionering, en communicatie. Vanuit een vernieuwde definitie van het begrip klantwaarde krijg je praktische modellen aangereikt om de goede keuzes te maken. Er is veel ruimte voor interactie.
Locatie en NIMA korting
De bijeenkomst is live (en niet online) op de groene locatie Sparrenhorst in Nunspeet en start om 15.00 uur. De kosten voor deelname inclusief borrel bedragen 75,- (incl. btw), maar NIMA leden betalen slechts 50,- (incl BTW) door bij inschrijving bij functie ook de code ‘DuurzaamNIMA2023’ te vermelden. Er is slechts plek voor maximaal 50 personen. Vol=Vol! En deelnemers aan de lezing krijgen van Noordhoff 25,- korting bij voorinschrijving op het boek Strategische Marketingplanning dat in juni verschijnt en in de winkel 75,- gaat kosten. Ben jij er ook bij? Meld je hier aan voor 3 maart.