Hoe Maxi-Cosi de harten van ouders wint via de customer journey

Je ziet het dagelijks om je heen, maar ik weet uit ervaring: als je zelf in blijde verwachting bent, is het heel bijzonder, een klein wonder! Dus het is groot nieuws, wat je enthousiast deelt. In die achtbaan aan emoties ben je als aanstaande ouders zeer betrokken bij de keuzes die je maakt: je wilt het beste voor je kind! Hoe speelt Dorel Juvenile, bekend van Maxi Cosi, Quinny en Bébé Confort, hierop in als internationaal bedrijf? Deze vraag stond onlangs centraal tijdens de NIMA Zuid bijeenkomst in Helmond. Belangrijk handvat is de klantreis, die Dorel in kaart heeft gebracht en interessante inzichten geeft.

Marketing Directeur Europa Patricia Slootjes en Consumer en Market Intelligence Manager Marieke Koningen vertellen hoe dit traject is verlopen en wat de uitdagingen zijn. Het gaat daarbij niet alleen over een nieuwe marketingstrategie, maar vooral over verandermanagement. Over het vermarkten van innovatieve producten en diensten door in te zoomen op de behoeften van de consument in elke stap op het path to purchase. En over product development in nauw overleg met de klant, door interactie via social media: daaruit is bijvoorbeeld de sportieve urban longboard stroller ontstaan.

Auteur: Anja Bekkers – bestuurslid NIMA Zuid