Per duikboot door de gracht van Groenlo of met je reet door de kontfiguurator-app
Jazeker, humor werkt. Altijd. Er verschijnt altijd wel een aantal hoogst opmerkelijke persberichten in de redactiemailbox, maar richting dé datum lezen we toch wel twee keer voordat we iets aannemen. Hoe zat het dit jaar? Je kunt trouwen in een echte ANWB-outfit, Lidl veilt als eerste supermarkt merchandised NFT’s, Beemster komt met echte-stukjes-graskaas, Kanziappels introduceert VaKanziTours, Dr Oetker lanceert een Fischstäbchenpizza, het beeld op de Koemarkt in Purmerend wordt gehalveerd, er is kerst in Kampen, Geberit lanceert een kontfiguurator-app, de gemeente Zuidplas komt met trashcoins, op Texel kun je een 17e eeuws kanon ophalen, Dyson heeft een koptelefoon die stadsvervuiling filtert. En, oh ja: er is een curlingsteen uit de steentijd opgegegraven.
Toegegeven, ter redactie hebben we een gevoelige neus of het net wél of net niet wél leuk is, maar in het algemeen blijft het toch altijd prettig om te merken dat bedrijven, instanties en vooral merken zichzelf niet ál te serieus nemen en je kunt van het tijdsgewricht zeggen wat je wilt: Een goede grap kan er altijd bij, al was het maar om een beetje verlichting en verluchting te bieden. En we weten dat humor werkt – afgelopen zaterdag schreven we daar nog over.
Dit artikel is geschreven door Luuk Ros SCP en verscheen eerder op