Vanaf januari gaat het gebeuren: dan start de eerste editie van de Impact Marketing Challenge, waarin marketingtalenten leren om baanbrekende initiatieven te ontwikkelen met meerwaarde voor de maatschappij, de doelgroep én het eigen bedrijf. Daarbij is er aandacht voor het creëren van draagvlak en het ontwikkelen en nemen van leiderschap. Het programma vindt verspreid over een periode van drie maanden plaats, waarin de deelnemers hun bedrijf vertegenwoordigen. Deelnemers kunnen zich vanaf deze week inschrijven.
Daarom een vraaggesprek met wereldmarketeer Bruggenwirth, founding partner van B-Open en auteur van Sterke merken, betere wereld. Samen met leden van de NIMA-community Wereldmarketeers bedacht hij de challenge. “Veel duurzaamheidsinitiatieven stranden omdat ze onvoldoende rekening houden met de wensen van de klant, niet goed gepositioneerd worden of er niet in slagen de houding en gedrag van mensen te veranderen. Dat zijn bij uitstek zaken die bij marketing liggen.”
Marketingfacts is een gezamenlijke onderneming van NIMA en BBP Media