Marketeers beheersen de kunst van verleiden. Via alle denkbare kanalen storten ze hun verhalen, boodschappen, grappen en grollen over de mensheid uit. Desnoods vanaf een zeepkist in het park of vanaf het podium van een jaarcongres. Presenteren is je tweede natuur als je in dit vak zit. Zou je denken. Toch ontdekten onderzoekers Richmond and McCroskey dat maar een schamele 5 procent van álle mensen géén vorm van angst hebben voor spreken in het openbaar. Het geldt een beetje als no-go in dit beroep om toe te geven dat je wel als een berg opziet tegen een pitch, presentatie of spreekbeurt. Hoe mijn black-out leidde tot de ontwikkeling van een presentatietraining. Spreekangst is a bitch.
17/10/2019 · Door Alva van Beek
(Interview NIMA Presentatietechnieken) ‘Bekentenissen van een presenteerbeest’
Meer gerelateerde artikels
‘ChatGPT als tweede Brein’ knalt naar 1 in Top-100 – NIMA biedt twee keer Masterclass
de Redactie
Lees meer
De eerste stap is de betaalde versie van ChatGPT aan te schaffen. Daarna gaat Van Kranenburg helpen om een tweede marketingbrein te ontwikkelen.
Boekrecensie Register Marketeers: ‘Van wiskunde naar giskunde naar besliskunde’
de Redactie
Lees meer
Het ontmaskert de trucs en valkuilen van statistische misleiding en leert lezers kritisch te denken over de cijfers die ze dagelijks tegenkomen.
De Toekomst van Marketing: Gratis NIMA Lunchwebinar over CX en de klantreis
de Redactie
Lees meer
voor de meeste klanten begint de volstrekt analoge klantreis pas ná de aankoop. En die reis verloopt lang niet altijd tot tevredenheid van de klant…