[interview] ‘Talent speelt een essentiële rol in het begrijpen van de nieuwe wereld’

 

Guido Smit, young professionals, community

Als voorzitter van Nima Young Professionals helpt Guido Smit jonge marketeers bij een volgende stap in hun carrière. Hij begeleidt de doelgroep – 25-35 jarigen die toe zijn aan een tweede of derde baan – op zowel sociaal als inhoudelijk vlak.

Daarnaast is er voor het Nima een andere rol weggelegd: meer ervaren marketeers bewust maken van de war on talent die op het moment gaande is.

Smit stelt dat young professionals moeite hebben met het vinden van onderwerpen waarin ze zich verdiepen, zoals het bouwen aan een netwerk. ‘Intern is dat niet zo lastig, dat gaat gewoon organisch. Maar als je nog niet heel ervaren bent is het soms moeilijk om op een congres zomaar op iemand af te stappen. Daar helpen wij ze bij, plus met de inhoud natuurlijk.’

Heb je daar een voorbeeld van?

Dan kun je denken aan een cmo van een grote corporate die bij ons zijn ervaringen komt delen. Hoe is hij nou op die plek terechtgekomen? Tegen welke hobbels liep hij aan? Op die manier worden de talenten ook nog eens op persoonlijk niveau geïnspireerd.

Lees dit interview op MarketingTribune