Vlogs zijn populair: met name jongeren (18-34 jaar) kijken regelmatig vlogs op bijvoorbeeld YouTube. Maar zijn vlogs daarmee ook een goed medium om reclame in te maken?
Volgens het IAB is het aandeel online media in mediabestedingen met 54 procent inmiddels groter dan dat van traditionele media (46 procent), en de verwachting is dat dit in de toekomst blijft groeien. Een interessante tactiek die met de groei van online marketing nog belangrijker wordt, is influencer marketing. Dit is het inzetten van bekende, invloedrijke personen of groepen om zo een doelgroep te bereiken. In ‘traditionele’ reclame-uitingen werd dit al vaak gedaan door bekende acteurs of sporters in te zetten. Online kan dit worden uitgebreid met het inzetten van bloggers en vloggers. Beide invloedrijke personen die voornamelijk erg handig kunnen zijn om jongeren te bereiken. Maar hoe effectief is dit eigenlijk?
Vloggen over luxe modemerken
Jung Eun Lee en Brandi Watkins van de Virginia Polytechnic Institue and State University onderzochten de potentie van vloggers als ambassadeurs van luxe modemerken. De auteurs
Bron en volledig bericht: Marketingfacts