[jong in marketing] Maud Olieslagers: ‘Ik heb de allerleukste baan van het land’


Maud Olieslagers (25) is met ingang van 1 januari 2021 voorzitter van NIMA Young Professionals. Zij neemt het stokje over van Michel Schrama.

Maud Olieslagers (25) is met ingang van 1 januari 2021 voorzitter van NIMA Young Professionals. Zij neemt het stokje over van Michel Schrama, die het na drie jaar bestuur en ruim twee jaar voorzitterschap naar eigen zeggen ‘tijd vond voor een nieuwe frisse wind.’ Schrama blijft actief binnen NIMA, maar daarover later meer. Maud woont in Amsterdam en is werkzaam als head of social bij socialmediabureau Dorst & Lesser en noemt dit ‘de allerleukste baan van het land.’

De allerleukste baan van het land…
Ja klopt 😊 Mijn beslissing om de rol van head of social bij Dorst & Lesser aan te nemen was de beste beslissing op zakelijk gebied die ik tot nu toe heb genomen. Het was echt een sprong in het diepe door op vrij jonge leeftijd een leidinggevende rol aan te nemen, maar ik raak elke dag weer geïnspireerd door m’n team en de mogelijkheden die we met elkaar hebben om onze klanten, en onszelf, verder te brengen. Het is gewoon de allerleukste baan van Nederland omdat de klanten en hun bijbehorende doelstellingen zo divers zijn. Zo ben ik het ene moment bezig met een evaluatie voor Renault, daarna met de advertisingstrategie voor Jägermeister en heb ik vervolgens een meeting met de oprichters van de Pure Goat Company, een start-up in babyvoeding op basis van geitenmelk, voor een conversieoptimalisatie. Ik werk in een hecht team, waarin iedereen voor elkaar klaar staat. Zeker in dit afgelopen jaar is maar weer gebleken hoe waardevol en belangrijk het is om fijne collega’s te hebben.

Het gehele artikel is te lezen op Marketingtribune