Om even aan alle clichés voorbij te gaan: Noord-Brabant is náást de Randstad natuurlijk een enorme economie. Er moeten duizenden marketeers werken. De belangstelling – zowel in nominaties als deelnemers – van de eerste bekendmaking van de Beste Brabantse Marketeer (BBM) overtreft alle verwachting. Dat onderschrijft nog maar weer eens dat ze er in het zuiden graag werk van maken als de provincie op één of andere manier als ‘hard werkend doch Bourgondisch’ te positioneren.
Waar ze in het ene land zuchten aan een gebrek aan verenigingsbereidheid onder beroepsgroepen, lijkt het in Nederland een soort nationale hobby om van clubjes binnen clubjes weer nieuwe clubjes te maken. Beroepsvereniging NIMA kent al een verscheidenheid aan specialisten-‘communities’ – van Financial Marketeers tot Neuromarketeers – maar er is ook nog een regionale onderverdeling: Zo zijn met name NIMA Oost, NIMA Noord en NIMA Zuid op zich weer behoorlijke netwerken.
Lees dit interview met Joris van der Waart over de Beste Brabantse Marketeer op