Jurriaan Gorter is per 1 april in dienst getreden van NIMA, de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. Hij treedt toe tot het Management Team en wordt inhoudelijk verantwoordelijk voor de kwaliteit van de NIMA Examens en de contacten met de opleiders. Gorter was tot maart van dit jaar Education Coordinator, Senior Lecturer en Thesis Supervisor bij de Hogeschool van Amsterdam. Hij volgt Esther de Berg op die eerder dit jaar terugkeerde naar het hoger beroepsonderwijs en aan de slag is gegaan bij de Haagse Hogeschool.
Gorter: ‘Als docent marketing was ik al bekend met NIMA en zelf gaf ik ook lessen in NIMA B. Studenten commerciële economie denken vaak dat ze een echt NIMA Diploma hebben na afronding van het HBO, waarna ze soms pas bij een potentiële werkgever worden teleurgesteld. Daarin wil ik verandering brengen. Ook wil ik ertoe bijdragen dat studenten maar ook docenten gebruik kunnen maken van de enorme hoeveelheid marketingkennis die er is bij NIMA. Het bijhouden daarvan is van cruciaal belang om kennis goed over te dragen. Als NIMA hebben we een netwerk van ervaren en bekende marketeers die we willen samenbrengen met de kennisinstellingen. Het spreekt me enorm aan dat ik in de gelegenheid wordt gesteld daarin een brugfunctie te vervullen.’
Martin Huisman, voorzitter van NIMA, ziet in de aanstelling van Gorter een belangrijke nieuwe stap op weg naar een beroepsvereniging die als vanouds in het middelpunt van marketing, communicatie en sales staat: ‘Jurriaan brengt een enorme hoeveelheid kennis en ervaring mee op het terrein van opleiding, opleiders, educatie en het toetsen van kennis. We zijn blij met een dergelijke versterking op deze voor NIMA zo belangrijke post. Hij heeft brede kennis en een groot netwerk op het gebied van marketing, communicatie en sales, maar deelt vooral het enthousiasme voor het vak en de functie. Waar NIMA vol ambitie verder wil groeien in zijn rol als moderne benaderbare autoriteit en kennis wil brengen naar het vak, members en prospects, denk ik dat we in Jurriaan een mooie verpersoonlijking hebben gevonden van die richting.’
Over NIMA
Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.